Újabb Ingame
Bizonyára a értesültebb NFS rajongók, vagyis a többség már tudja,
hogy napvilágot látott egy új Ingame videó a ProStreet-ről.
Videó ITT !
Elsőre az a véleményem, hogy ez méginkább megosztja majd a jónépet PS imádók és PS gyűlölők táborára.
Akik viszont még nem döntöttek, vagy bizonytalanok, szeressék-e vagy utálják, azoknak szives figyemébe ajánlom
a videó elemzését a cikk második részében.
A PS szeretők/útálók pedig azért olvassanak tovább, hogy támogasság/fikázzák a játékot!
Ígérem megpróbálok objektív maradni, de azt hiszem nem titok, hogy én - az optimista természetemnél fogva -
a PS fanok táborát erősítem. Egyenlőre! :)
A kolosszális bénázás mesterfokát feszegeti az az illető,
aki a legfrissebb E3-on bemutatott ProStreet ingame videó-felvételén látható.
Nem azért mondom, de ennél még egy 4 éves kislány is több érzékkel terelgetné azt az M3-ast.
Persze biztos direkt volt! Naná! Persze... viszont hála Mister Fakezűnek tucatnyi élményt és
infót szerztünk a játék valóságós képességeiről.
Szelektáltam a videó okozta benyomásaimat. Így alakult ki bennem minden fontosabb jelenetről
egy Pro és egy Kontra vélemény.
Veseny start:
Pro: Azt hiszem semmi kifogásolni valónk nem lehet a rajttal.Van közönségünk, kellő távolságból indulhatunk egymástól és szépen kavarog a hófehér füst! :)
Kontra:Aki szerint a füst eltúlzott annak bőven van mit kritizálni, bár a rájtnál még nem jön ki ennyire (igen, van ahol szerintem is túlzás, de erről később). Igaz ami igaz, a közönség kicsit bugyutácskára sikerült, de legalább van! :)
Ütközések:
Pro: Itt már nem működik a "Belerongyolok 300-al féktávon, majd ideális íven tovahaladva röhögök a markomba" taktika. Az első kissebb koccra búcsút inthetünk a drága pénzért megvett kasztnink jókora részének.
Persze ellenfelünk sem jár jobban. Ő is megcsodálhatja magát hátsó bumper nélkül. És ha mindezt nagy tempónál is tesszük, ne lepődjünk meg a 'Heavy Demage' feliratnak és a vörösen villogó "müszerfalnak" mely így adja
tudtunkra: "Hé srác! Ezt nem kéne!" Mivel ez a Pro véleményem, maradjunk is ennyiben.
Kontra: Na de most! Kéremszépen. Hol vannak a lerepül darabkák? A porrá törő alkatrészek! Ha nagyon szigorú vagyok, tulajdonképpen a törés a bumperek leszakadásából, a motorház lifegéséből (igen fura lifegés ez...) a csomagtartó és a kipufogók
mozgást lekövető himbálózásából áll. Szép, szép. Még teszik is! Na de azért ha 180-al verem oda a kocsim oldalát, nehogy már csak behorpadjon az ajtó és szirázzon egy cseppet a kasztni! Én Szerteszétrepülő üvegszilánkokat akarok, és hogy a lepattogó zománc a képembe repüljön.
Nem mondom, a semmi után kánaáni érzés hogy van törés, de az EA büszkesége (real time demage system, azaz valósidejű törés rendszer) kicsit többet is mutathatna annál, hogy a motorháztető soha sem törik össze kétszer ugyanúgy.
Nem szeretném, ha úgy tűnne csalódott vagyok. Csak egy kicsit többre számítottam, az így is rengeteg újítás mellett! De hát ez van. Telhetetlen vagyok! :D
Ellenfelek:
Pro: 8 autó. Rajtunk kívül 7. Már a videóban szereplő versenyben. Ez már alapból jó kezdés. Ahogy észrevettem 3 autó egy gyengébb szinvonalat képvisel, akiket a videóban
látható Mister "Soseláttam autóversenyt korábban" is lazán utólér. Nem úgy az első 4 autós, akik valamivel jobban elhúznak előlünk. Remélhetőleg az ellenfelek, az ígérethez híven tényleg okosak és kevésbé kiszámíthatóak, mint korábban. Remélem nem lesz igaza azoknak akik szerint félálomban balkézzel is könnyedén végigjátszható majd a PS.
Kontra: Egyértelmű. Ha ekkora bénázással is 4. tud lenni valaki, milyen alapon nevezzem őket 'ellenfeleknek'? Remélem adnak majd rá alapot!
Törés:
Pro: Az ütközésekben már nagyrészt elmondtam a lényeget, de az mindenképp hozzátartozik a dologhoz (a törés védelmében), hogy valóban szép és igényes törést láthatunk. Reméljük épp olyan valóságos is mint amilyen igényes!
Kontra: De ha nem, akkor készüljünk fel a hosszas sírógörcsökre, miután autónk 300nál megcsúszik, majd 3-4 pattogás után talpra áll és kutyabaja...
Irányítás:
Pro: Nos, nem szeretnék mélyebb következtetéseket levonni a videó alapján(2-őt tippelhettek miért...:D). Viszont remekül lehetett látni, hogyan dolgozik a TC és az ABS, csak hogy az ismertebbeket említsem. Aki néz forma 1-et annak már ismerős lehet ez. Mikor lent felvillan a 'TC', olyankor az elektronika kisegíti a pilótát az autó kordában tartásának érdekében. Szabályozza a fordulatszámot, az motor és a fék erőeloszlását és hasonlókat. Mindezt azért, hogy ne pördüljünk ki, majd fel, és végül össze meg vissza!
Ebből csak arra tudok következtetni, hogy a videón látott irányítás inkább Árkád-os volt mint Szimulátor, így mégkevésbé érthető ama oltári bénázás, amit Mr. Blindman produkált. (Még jó hogy nem láttuk az arcát. Már biztos halott ember lenne! XD)
Tovább folytatva ezt a fonalat, csak reménnyel tud eltölteni az, hogy milyen jó is lehet, ha mindent kikapcsolva tarthatok a kezemben egy ilyen gépet. Bizom benne, hogy ott kezdődik a ProStreet, és előbbi csak a máz...
Kontra: Megkontrázva előbbi kívánságomat, ha ProStreet annyi, amennyi ez a videó, akkor a szimulátor szó nem méltó hozzá, még csak a leghalványabb kontextusban sem!
Nehézség:
Pro: Erre is utaltam már. Szeirntem kellően nehéz lehet, ha nem használunk minden elektronikát. Remélem, hogy az EA nem esett bele abba a hibába, hogy elektronikával gyerekjáték nyerni, nélküle viszont lehetetlen. Másképp megközelítve. Elektronikával azért nem jó mert azzal van, nélüle meg azért nem jó mert élvezhetetlen...Doyle úr! Ugye nem így van!
Kontra: Kitalálhatjátok...Ha nem jelent majd kihivást legyőzni az ellenfeleket, minden hiába való! Hiába lesz világot körbejáró karrier, hiába lesz csúcs verdád és hatalmas elismertséged. Mert mindez egy igazi ellenfél legyőzése, porba alázása nélkül fabatkát sem ér!
Füst:
Pro: Továbbra is tetszik a füst! Szeretem! Szép! Látványos és alapértelmezése egy jó utacai autóversenynek! Ne bátsuk! :)
Kontra: Irreálisan sok volt, mikor fallal szemben állva, kis gázadásra szárazjeget megszégyenítő tempójú és menyiségű füst tört elő kocsink alól. Más alkalommal, ahol vártam volna a nagy füstöt és gumicsikorgást, csak az utóbbit kaptam. Ennek ellenére sem szeretném elásni, mert egyedi és új dologról van szó, amit az EA meg mert lépni. Szóval az igazi kortra az a Shader 3.0, amit sokunk kártyája nem kezel(2.0 még igen, 3.0 már nem. Remek széria...). Szóval kemény pénzeket kell leemelnünk a számlánkról, ha élvezni akarjuk a füstben való fuldoklást! :)
A videót összegezve nem sok új dolgot tudtunk meg, inkább csak sok dologról kaptunk kicsit pontosabb képet, ami jó, de korán sem döntő. Tehát még most sem szabad (szerintem) igazi, kemény véleményt mondani a PS-ről. Kitartok a mellett, hogy ha majd a "kezemben lesz" és a saját bőrömön tapasztalom a ProStreet és egyben NFS feeling-et, na majd akkor megmondom jó játék-e vagy rossz!
GE7C00L voltam. Sziasztok!
|