Hírek : Kakucsring, avagy a földi paradicsom egy szeletkéje!
Kakucsring, avagy a földi paradicsom egy szeletkéje!
Nem szokásom más oldalak olvasgatára buzdítani titeket, de aki még nem olvasta Gior és Marlene áradozását, az most azonnal tegye meg! Merthogy most én is valami hasonlóba kezdek! :D
Ugyanis kéremszépen, drift bajnokságon jártunk! Méghozzá az országos bajnokság Kakucsringi fordulóján, ami fergetegesre sikerült!
Az ötletgazda és soför Giornalista, a két - néha halálfélelemmel küzdő - utas pedig Marlon (alias sw92eet) és jómagam.
Dél van. Embert próbáló meleg. 90-el az országúton szaggat három arc egy tisztességben megőszült, ámde mégis tűzpiros Sierrában! De nehogy bárki le merje írni! Tudjátok. A lenyugvó napnak is van ám ereje! Mi az hogy! :)
Kakucs nem az idegenforgalmáról híres. Nem is fontos gazdasági metropolisz, és még csak nem is a világörökség része (még...). Mégis a bolygónk egyik legszebb helye. Nekünk, akik a rajtrácson születtünk. Nekünk akik a benzingőzt és a gumifüstöt éleformánk alapjának, éltető erőnek tekintünk! Senki nem tudja mi ez, ameddig nem tapasztalja meg a saját bőrén! Semmihez sem hasonlítható az érzés, mikor egy Chevy Camaro Szaggat be 80-al a célegyenes végi kanyarba. Szakadnak a gumi darabok, ömlik a hófehér füst, csikorognak a kerekek! Kiteszi a fenekét, szűken húzza el, kis kézi, majd padlógáz. Szinte érinti a bóját! Majd átfordul és szinte bedobja a verdát a következő balosba! Mennyei és fantasztikus!! Ezek a srácok tudnak valamit! Respekt, respekt és megint csak respekt!
A Szombati futamon 49 bátor harcos tette próbára gépét és saját magát. "Készüljetek fel, mert lehet, hogy ez lesz az utolsó körötök" A kommentátorok ezzel az optimistának nem mondható szöveggel indították a futamot.
A mezőny tetemesebb része a "jó bajor"-t vitte csatába. a BMW-k valóban jól alkalmazkodtak a pályához. Erősek, könnyűek, fordulékonyak. Szóval minden ami kell. Sokan E30, E36-al, mások M3-al indultak, de nagy örömömre egy 5-ös szépség is megmutatta mi van a motorhát alatt!
Persze nem csak a preciz német technika jelent meg a versenyen. A japán géposztályt egy igencsak mutatós Nissan 300ZX és egy Toyota Supra képviselte. Előbbi nem csak szép volt, tudásban is a TOP10-be dirftelte magát!
Azonban nem csak a sztár verdákról kell beszélni, hiszen a kissebb teljesítményű, kevésbé erős autók is jó esélyekkel indultak a szük, technikás pályán. Gior és persze a mi nagy örömünkre is találkoztunk több Sierrás versenyzőlve, akik kissebb nagyobb sikerekkel, de szép eredményt értek el szinte gyári autójukkal. De nem ők voltak a legelszántabbak, hanem egy veterán Volvos forma, aki sperr difi, és szinte minden nélkül vágott neki a kanyaroknak. Az elsőt mindíg szépen odatette, de az autó tudománya ezután el is fogyott, hiszen sperr nélkül lehetetlen driftelésből visszahozni, sőt átfordítani verdánkat. Mindenesetre a jelszó mindenkinél ugyan az volt: "Győzelem, vagy halál!" Igen! Még most is a hideg futkos a hátamon, mikor írom ezeket a sorokat! Ez már életérzés emberek!
Említést érdemel a nap egyik fénypontja, aki nem más, mint az egyetlen női versenyző! Bizony. Ráadásul a hölgyemény profi licenszel rendelkezik. Azért óvatosan uraim. Mint megtudtuk, nem csak a pályán alázza az erősebbik nemet...:D
Kissebb kiszáradás után, úg döntöttünk, meglátogatjuk a büfét. Útközben na vajon mibe akadtunk bele? Persze, hogy egy Carbon sátorba! Annak ott volt a helye! Miután testi fölényünket kihasználva eltávolítottuk a gyerkőcöket a konzolok elől (nem is, Gior, Marlen és én elutasítjuk az erőszakot! :D), szóval miután X-Box elé kerültünk, rögtön egymás alázásába kezdtünk. Driftben fel sem mertük venni a vesenyt Marlen-el. Canyon sprintben viszont vissza szereztem az elvesztett becsületemet! :) Circuitban már kiegyenlítettebb versenyt vívtunk. Összetettben azt hiszem kijelenthetem a döntetlent! :)
És, íme itt van! A Kakucsringi pálya, mely mostmár életem egyik meghatározó helyszínévé vált. Komolyan mondom, ide mindenkinek EL KELL mennie! :)
-A képen sárgával kiemelve láthatjátok a felvezető szakaszt. A versenyzők ezalatt gyorsulnak fel a megfelelő sebességre.
- Ezután érkeznek a Rajthoz, ahol ez első, és egyik legfontosabb adatot érik el. A kezdősebességet. Ez a sebesség az amivel megkezdik a driftet. Ez meghatározó a végeredmény szempontjából. Jó eredményről beszélünk 70 km/h feletti tempónál.
- A pirossal kijelölt szakasz a pálya azon része, ahol a driftelést értékelik. Sebesség, dőlészög, íventartás és a kanyar szűken vételének mértéke szerint. Utóbbi szühséges a kékkel jelölt érintési pontok minél közelebbi vételéhet. Vagyis, minél közelebb kell, hogy legyen az autó orra ezekhez a pontokhoz, melyeket a pályán bóják jeleztek.
Lényegében ebből áll egy pilóta értékelése. Sokféle taktikát láttunk a verenyzőktől. Volt aki "Bándzsizással" kezdte a dirftet. Ez annyit jelent, hogy a célegyenesben már megtáncoltatta az autóját, hogy a az első jobbos kanyarba jó be tudja fordítani az verdáját. Ez jó taktika. Hátránya a rontás esélye és a lassú végsebesség. Ezzel szemben mások a nagytempójú megérkezést válaszották, majd a kézifékes fordulót. Ennek hátránya a kézifék, mivel így könnyen megpördülhet a kocsi, de a végsebességünk a mért ponton magas lesz.
Összeségben tehát csodás élmény volt látna azt, amit eddig csak képernyő előtt ülve élvezhettünk. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Úgyhogy legközelebb várunk mindenkit szeretettel! :)