Ausztrália - Időmérő edzés
Az idei évet is az ausztráliai futam nyitotta. A héten lezajlott szabadedzések alapján a Ferrari jó esélyekkel vághatott neki a mai időmérő edzésnek...
A mondatvégi pontpzás nem véletlen, hiszen az eresmények koránsem az előrejelzések szerint alakultak.
A Mezőny nagyon szoros eredményekkel sorakozott fel a rajtrácsra. Holnap izgalmas futamra számíthatunk. Az időmérő részeletei a továbbiakban.
|
Cool | 2008.03.15. 16:30 |
Részletek:
|
|
|
... |
2008 Melbourne, Ausztrália
Q1:
- Sutil megpördült.
- Raikonen váltóproblémák miatt a Q1 végén efulladt, és feladni kényszerült, ám egy korábbi szabálytalanság miatt egyébként sem folytathatta volna az időmérőt, ugyanis feltartotta Kubicát a gyorskörén.
- Barichello 7, Coulthard 8 hely szenzációs.
- Alonso 13, Nelsinho Picquet 20 hely, csalódás.
végeredmény: Kovalainen, Heitfiled, Massa
A 2008-as év első időmérő edzésén Sébastien Bourdais, a Toro Rosso újonca hajtott ki elsőként a pályára. Az első percektől kezdve nagy volt a forgalom a pályán, ám a délelőtt látszólag gyengélkedő Ferrari és McLaren pilótái nem kapkodták el a dolgot, az első 10 percben a box-ban időztek.
Heikki Kovalainen azonban amint kihajtott, rögtön az élre is állt a McLarennel, és ott is maradt az etap végéig. Természetesen Lewis Hamilton továbbjutását sem veszélyeztette semmi, és 5 perccel a vége előtt mért körrel még nem rendelkező Ferrarisok is futottak olyan gyors kört, amely elég volt a következő etapba lépéshez.
Kimi Räikkönen ezzel tehát nem, azonban mással felhívta magára a figyelmet, ugyanis, egyszer gyors körön tartotta fel Robert Kubicát, majd az edzésidő végéhez közeledve csigatempóban gurult a boksz felé, és annak bejáratában meg is állt, szerelői tolták be a bokszba.
Ekkor még talán maga sem gondolta volna, hogy utóbbi cselekedetének súlyos következményei lehetnek. A versenybírók döntése értelmében azonban a tavalyi világbajnok a hátralévő két etapban nem vehetett részt a küzdelemben, mivel a bokszutca bejárata még a pályához tartozik, és onnan külső segítséggel nem juthatott volna el a garázsához a finn. Räikkönennek minden bizonnyal a váltóval voltak problémái, tehát még egy esetleges váltócsere, és ezzel egy 5 helyes rajtbüntetés is kinézhet a finnek.
Az első 20 perc végén természetesen hat pilóta búcsúzott. A szezonrajt előtt néhány nappal a csődtől megmenekülő Super Aguri pilótái nem meglepő módon az utolsó helyeken végeztek, ám az már ennél nagyobb meglepetés volt, hogy kettejük közé beékelődve a 21. helyről fog indulni a Renault újonca, Nelsinho Piquet.
Szintén újoncként búcsúzott Sébastien Bourdais, akihez a két Force India csatlakozott, sem Giancarlo Fisichella, sem Adrian Sutil nem tudott továbblépni.
Q2:
- Webber, aki hazai pályán versenyzik, kipördült, kiállt.
végeredmémny: Hamilton, Kubica, Kovalainen, Heitfield, Massa, Vettel!!!, Rosberg, Coulthard!!!, Trulli, Glock!!!
A középső etapra is maradtak izgalmak, jó 5 perccel a rajt után Mark Webber csúszott ki a kavicságyba, az RB4-es műszaki hibája miatt. Az ausztrál rossz helyen állt meg, így piros zászlóval leintették az edzést néhány percre.
A pilóták egyébként is sokat csúszkáltak, ami egyrészt a poros, és a pénteki napnál alacsonyabb hőmérsékletű aszfalt számlájára írható, de nem elhanyagolható az a tény sem, hogy az új szabályok értelmében már nincs kipörgésgátló az autókban.
Mindenestre szoros eredmények születtek, és az is gyorsan bebizonyosodott, hogy a BMW Sauber a szombati szabadedzésen mutatta igazi arcát, hiszen Kubica és Heidfeld ezúttal is parádézott, és tartották a lépést mindkét McLarennel. Az állva maradt Ferrarival Massa csak szemlélte az élen állók csatáját, de ő is továbblépett a legjobb 10 közé.
A Toro Rossóval Sebastian Vettel, és a két Toyota is olyan időt futott, amivel programot csináltak maguknak a következő bő 20 percre is, és erre azért kevesen számítottak, hiszen a Red Bull kiscsapata tavalyi autójával kezdte a szezont, míg a japán márka 2007-ben lényegesen gyengébb volt.
Kiesett viszont a már említett Räikkönen és az etap elején kicsúszó Webber mellett Nakadzsima Kazuki és a két Honda is, igaz Barrichellónak nem sok kellett volna a továbbjutáshoz. Hozzájuk hatodikként csatlakozott Fernando Alonso, tehát a Renault továbbra sem tartozik a legjobbak közé.
Q3:
- Vettel, Glock nem ment értékelhető időt.
végeredmény: Hamilton, Kubica, Kovalainen
- Kubica, nagyon agresszív és kemény kört ment. Jó esélyekkel indul holnap. a 12 kanyarban ugyan kicsit kicsúszott, de így csupán egy tizeddel maradt el Hamiltontól.
Az utolsó etapot sem hagyták érintetlenül a szabályváltozások. Az 5 minutummal megrövidült, így 10 perces, a pole pozícióról is döntő szakaszból eltűntek az üzemanyag-fogyasztós körök, és a pilóták azzal a benzinmennyiséggel állnak majd rajthoz, amivel befejezik a szombati időmérőt.
A kvalifikáció előtti váltócseréje miatt 5 helyes rajtbüntetéssel kalkuláló Timo Glockhoz hasonlóan Sebastian Vettel sem erőltette meg magát az utolsó etapban, utóbbi nem is tett meg mért kört.
A pole pozícióért Lewis Hamilton és Robert Kubica(!) vívott ádáz csatát, végül a mclarenes örülhetett, így ők indulhatnak majd az első sorból. A teljes képhez hozzátartozik, hogy a lengyel úgy kapott ki néhány századdal, hogy az egyik kanyarban a műfüvön fordult el, nem a pályán. Mindenestre a lengyel pályafutása legjobb F1-es rajtpozícióját könyvelhette el így is.
A második sorból Heikki Kovalainen és Felipe Massa várhatja az idénynyitó vasárnapi rajtját, természetesen Kovalainen is egyéni csúcsot döntött, eddigi legjobbja a 6. hely volt az időmérőn.
A harmadik sort Nick Heidfeld és Jarno Trulli fogja elfoglalni, mögülük pedig Nico Rosberg és David Coulthard figyelheti majd a rajtlámpák kialvását.
Timo Glock 9. lett ugyan, de majd csak a 14. pozícióból indulhat, hiszen mint már említettük, váltót cseréltek nála. Így Sebastian Vettel került a 9. helyre, aki mellé a Q2 legjobbja, Rubens Barrichello léphet fel.
Összegzés:
A kipörgés gátló hiánya az első perctől érezhető volt. Szinte nem volt kör, ahol a pilótáknak ne kellett volna 1-2 korrigálást, ellenkormányzást végrehajtaniuk a pályánmaradás érdekében. Sokkal látványosabb és izgalmasabbá vált a verseny, és az esélyek is kiegyenlítettebbek lettek az új, egységes vezérmű használatával. Az időket is sszerántották a módosítások, így az első 10es szoros eredményekkel zárt. Persze a mezőny hátsófele is is összerázódott, ami szintén nagyon jó hatással lesz a futamokra. Ígytehát az élmény garantált lesz! :)
A futamot magyar idő szerint vasárnap 5:30-kor rendezik.
Ausztrál Nagydíj időmérő 1. etap |
Poz | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:25.664 | | 3 |
2. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:25.960 | +0.296 | 4 |
3. | Felipe Massa | Ferrari | 1:25.994 | +0.330 | 3 |
4. | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:26.103 | +0.439 | 3 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:26.140 | +0.476 | 3 |
6. | Nico Rosberg | WilliamsF1 | 1:26.295 | +0.631 | 6 |
7. | Rubens Barrichello | Honda Racing | 1:26.369 | +0.705 | 6 |
8. | David Coulthard | Red Bull Racing | 1:26.381 | +0.717 | 6 |
9. | Jarno Trulli | Toyota | 1:26.427 | +0.763 | 6 |
10. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:26.572 | +0.908 | 3 |
11. | Sebastian Vettel | Scuderia Toro Rosso | 1:26.702 | +1.038 | 10 |
12. | Jenson Button | Honda Racing | 1:26.712 | +1.048 | 6 |
13. | Nakadzsima Kazuki | WilliamsF1 | 1:26.891 | +1.227 | 9 |
14. | Fernando Alonso | Renault F1 | 1:26.907 | +1.243 | 5 |
15. | Mark Webber | Red Bull Racing | 1:26.914 | +1.250 | 6 |
16. | Timo Glock | Toyota | 1:26.919 | +1.255 | 9 |
17. | Giancarlo Fisichella | Force India | 1:27.207 | +1.543 | 9 |
18. | Sébastien Bourdais | Scuderia Toro Rosso | 1:27.446 | +1.782 | 10 |
19. | Adrian Sutil | Force India | 1:27.859 | +2.195 | 9 |
20. | Szato Takuma | Super Aguri | 1:28.208 | +2.544 | 9 |
21. | Nelsinho Piquet | Renault F1 | 1:28.330 | +2.666 | 6 |
22. | Anthony Davidson | Super Aguri | 1:29.059 | +3.395 | 9 |
Ausztrál Nagydíj időmérő 2. etap |
Poz | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:25.187 | | 5 |
2. | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:25.315 | +0.128 | 6 |
3. | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:25.452 | +0.265 | 4 |
4. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:25.518 | +0.331 | 6 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | 1:25.691 | +0.504 | 4 |
6. | Sebastian Vettel | Scuderia Toro Rosso | 1:25.842 | +0.655 | 6 |
7. | Nico Rosberg | WilliamsF1 | 1:26.059 | +0.872 | 8 |
8. | David Coulthard | Red Bull Racing | 1:26.063 | +0.876 | 6 |
9. | Jarno Trulli | Toyota | 1:26.101 | +0.914 | 5 |
10. | Timo Glock | Toyota | 1:26.164 | +0.977 | 5 |
11. | Rubens Barrichello | Honda Racing | 1:26.173 | +0.986 | 7 |
12. | Fernando Alonso | Renault F1 | 1:26.188 | +1.001 | 5 |
13. | Jenson Button | Honda Racing | 1:26.259 | +1.072 | 7 |
14. | Nakadzsima Kazuki | WilliamsF1 | 1:26.413 | +1.226 | 4 |
15. | Mark Webber | Red Bull Racing | Idő nélkül | +-25.1 | 5 |
16. | Kimi Räikkönen | Ferrari | Idő nélkül | +-25.1 | 0 |
Ausztrál Nagydíj időmérő 3. etap |
Poz | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:26.714 | | 6 |
2. | Robert Kubica | BMW Sauber | 1:26.869 | +0.155 | 6 |
3. | Heikki Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:27.079 | +0.365 | 6 |
4. | Felipe Massa | Ferrari | 1:27.178 | +0.464 | 5 |
5. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | 1:27.236 | +0.522 | 6 |
6. | Jarno Trulli | Toyota | 1:28.527 | +1.813 | 6 |
7. | Nico Rosberg | WilliamsF1 | 1:28.687 | +1.973 | 7 |
8. | David Coulthard | Red Bull Racing | 1:29.041 | +2.327 | 6 |
9. | Timo Glock | Toyota | 1:29.593 | +2.879 | 3 |
10. | Sebastian Vettel | Scuderia Toro Rosso | Idő nélkül | +-26.7 | 2 |
Ausztrál Nagydíj 2008. március 16. vasárnap |
Rajtfelállás |
1. Lewis Hamilton [McLaren-Mercedes] 1:26.714 | |
| 2. Robert Kubica [BMW Sauber] 1:26.869 |
3. Heikki Kovalainen [McLaren-Mercedes] 1:27.079 | |
| 4. Felipe Massa [Ferrari] 1:27.178 |
5. Nick Heidfeld [BMW Sauber] 1:27.236 | |
| 6. Jarno Trulli [Toyota] 1:28.527 |
7. Nico Rosberg [WilliamsF1] 1:28.687 | |
| 8. David Coulthard [Red Bull Racing] 1:29.041 |
9. Sebastian Vettel [Scuderia Toro Rosso] Idő nélkül | |
| 10. Rubens Barrichello [Honda Racing] 1:26.173 |
11. Fernando Alonso [Renault F1] 1:26.188 | |
| 12. Jenson Button [Honda Racing] 1:26.259 |
13. Nakadzsima Kazuki [WilliamsF1] 1:26.413 | |
| 14. Mark Webber [Red Bull Racing] Idő nélkül |
15. Kimi Räikkönen [Ferrari] Idő nélkül | |
| 16. Giancarlo Fisichella [Force India] 1:27.207 |
17. Sébastien Bourdais [Scuderia Toro Rosso] 1:27.446 | |
| 18. Adrian Sutil [Force India] 1:27.859 |
19. Timo Glock [Toyota] 2x5 helyes rajtbüntetés | |
| 20. Szato Takuma [Super Aguri] 1:28.208 |
21. Nelsinho Piquet [Renault F1] 1:28.330 | |
| 22. Anthony Davidson [Super Aguri] 1:29.059 |
Vissza az F1 Rovathoz!
| ... |
|
|
|
|