...
SZAVAZÁS
...
DEMO letöltések

NFS 1
NFS 2
NFS 2 SE
NFS 3
NFS 4
NFS 5
NFS 6 US
NFS Underground
NFS Underground II
NFS Most Wanted
NFS Carbon

 
Menü
 
Menü 2
 
Rovatok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Tesztek
Tesztek : Párbaj: Honda Civic Vs. Chevrolet Cobalt SS

Párbaj: Honda Civic Vs. Chevrolet Cobalt SS

Első autótesztünkben azt a két kocsit vettük nagyító alá, amelyek közül egyet el is vihetünk a játék kezdete során.

Honda Civic vagy Chevrolet Cobalt SS. Ezzel a döntéssel kell kezdenünk, a következő összeállításban ezekről olvashattok egy igencsak terjedelmesre sikerült cikket.

A továbbra kattintva olvashattok valós adatokat a kocsikról, játékbeli adataikról, időeredményeket a mért pályákon és egy kis leírást róluk, mire is érdemes használni ezeket az autókat. Persze egy kis tuning tanácsot is adunk, melyeket teszteltem is, több pályán. A legvégén egy összefoglaló táblázatot találtok majd, mely minden autóteszt végén ott lesz, az előző időeredményekkel együtt.

Err | 2008.01.27. 17:12
Részletek:

... Vágjunk is bele! Én a ferdehátú Honda Civic-el kezdtem a tesztelést, melyet rövid kutató munka után kiderült, 1996 és 2000 között gyártottak. Az önsúlya 1085 kg ami igen kevés, későbbiekben kiderül hogy ez még bizony hátrány is lehet. Miáltal egy teljesen utcai autóról van szó, sokféle motorválasztékkal kapható. Az 1.4-es pl 75 lóerős, míg az 1.6 VTi motorral szerelt bátyja már 162 LE-vel büszkélkedhet. Gyorsulása 0-ról 100-ra 8 másodperc, végsebessége 207 km/h, ami nem is rossz adat. Fogyasztása ehhez igazodik, hiszen átlagban 8,2 litert eszik meg a gép.

A Cobalt SS után is kutattam, itt is fellelhető pár érdekes információ. A Cobalt SS bátyját, az SS Turbo-t egy 260 lóerős, szintén 2 literes Opel GT motor hajtja, ami Amerikában Saturn Sky néven ismert. Ez 0-ról 100-ra 5,7 másodperc alatt gyorsul fel, és végsebessége 220 km/h felett van. Másik változata az SS-nek a Supercharged, ami 0-ról 60 mérföldre, (ez kb 97 km/h, kerekítve 100) 6,1 másodperc alatt jut el. 5 fokozatú manuális váltóval szereltek, 2 ajtósak, és 141 mérföld/óra a végsebessége, ami picit kerekítve 227 km/h! Az SS-t egy 205 lóerős, 2 literes Ecotec motor hajtja, melyet az Opel modellekből ismerhetünk, többi modell adatait ismerve viszonylag be is tudjuk lőni a teljesítményét.

Sprint
Civic

Mint írtam, a Civic-el kezdem méghozzá speed challenge módban. Első tesztpályának a Speed King előtti első versenynapban fellelhető Autobahnring "C"-t választottam.
A felvezetőben azonnal látjuk hogy a full alap Civic 106 lóerővel bír. A végsebessége 177km/h a játék szerint, és mint kiderült az első futamon, tényleg 177-nél áll meg az élet az autóban. Ezen a pályán nagy probléma nem volt a kocsival, végig padlógázzal lehet hajtani, csak egy rész volt ahol pillanatra megingott az autó. Ezen a pályán 4 perc 35 másodperces időket lehet futni a teljesen gyári kocsival.
Ezután szaladtam a garázsba feljavítani a teljesítményt, mindent 3-as szintűre tuningoltam. Ekkor a végsebessége 177-ről 260 km/h-ra nőtt, és 326LE lett. Ezután a 4 és fél perces időkből 3 perc, 6 másodpercek lettek. Ez nem kis javulás. Azon az egy ponton viszont ahol a gyári kocsi megingott, itt valósággal elrepült az autó. Gondoltam rögtön, ha már egy ilyen könnyű pályán mint az Autobahnring, így meginog az autó Nevadában komolyabb bajok lehetnek. De ne siessünk előre, előbb még finomhangoljuk a tuning menüpont alatt a kocsit.
A kerekeket terpesztésre állítottam, jobb stabilitás a kormányzás rovására, ez pizitív irányba van. A guminyomásnál érdemes túlkormányzottra állítani az autót. Érdemes jól leültetni az autót, és laza futóműveket tenni rá, hogy ne pattogjon el. Motornál minden lehet jobbra húzni, kivéve a nitrót, azt ebben az esetben nem nagyon kell piszkálni.
1-2-3. sebességet hagytam középen, negyediket, ötödiket megnyújtottam. Nem kell félni, lehet jó hoszú az az utolsó 2 sebesség. 5 sebességes ez a kocsi is, a gyári autó 177-nél negyedikben pörög, de nincs benne elég erő hogy fel kelljen váltani ötödikbe, 3-as tuningon meg égeti a motort folyamatosan ötödikben. Sajnos mindegy melyik 3-as szintű váltót használjuk, nemlesz 6. sebességünk. Pedig ráférne a gépre. Finomhangolva az autó Autobahnringen 2 perc 51 másodperceket ment, azaz 15 másodperces javulást értünk el, teljesen ingyen! 260km/h-ról 289 km/h-t hozhatunk ki. Ekkor már 362 LE-s volt a Civicünk, és a dyno szerint csupán 991 kg. Álló helyzetből a 160-as tempót mindössze 10,6 másodperc alatt éri el. Néhány totálkár volt itt is, de ami Nevadában kövezkezett...
A másik speedchallenge pályának a speed king előtti versenynapban lévő, Nevada Highway "C"-t választottam. Itt már az alap Civic-el se nehéz elszállni, tuningolva kifejezetten könnyű. Még az úton lévő portól is eltud repülni az autó, ami köszönhető a súlyának. Mivel hihetetlenül feszes a futóműve, ha egyszer valami megdobja az autót, nincs ami megállítsa. Ezt mutatja a kb 8-9 totálkár amit sikerült produkálnom. Alap kocsival ezen a pályán 6 perc 27 másodperceket mentem. 3-as tuninggal 4 perc 35 másodperc volt a jellemző. Minden kis bukkanótól elindul a kocsi hátulja és átfordul saját magán, totaledek tömkelege. Minden úthiba előtt fékezni kell, tetézve azt hogy elég lassú autó a többihez képest, így hamar kiderült: a Civic alkalmatlan speedchallengre. Már alig vártam hogy finomhangolhassam, mert kín szenvedés volt a kemény futómű, könnyű autó kombó. Ugyan azon a beállításon mentem mint az Autobahnon. Már sokkal jobb lett a helyzet, legalább a portól nem repült el az autó, de a bukkanók előtt még mindig muszáj volt fékezni, de legalább végig lehetett menni vele a pályán. Így 4 perc 17 másodperces időt futottam, ami gyors fejszámolás után -18 másodpercet jelent. Felraktam egy bodykitet is, melyet a legjobb leszorító erejűre alakítottam, és a csúcssebességnek 295-öt írt, amit valójában sose értünk el, hisz mint írtam, 289 km/h volt a max, amit ki lehetett hajtani belőle. Finomhangolás után is könnyen elszáll az autó, ráadásul nemtudja tartani a tempót a többi autóval, speedchallenge-re egyáltalán nem ajánlom.

Cobalt SS

Kezdjük itt is az Autobahnringgel. A Cobalt már az első futam után is sokkal alkalmasabbnak látszódott, mint a Civic. Nemhiába, a Civic egy civil autó, melyet városba terveztek. Ezzel szemben a Cobalt már egy sportautó, ami sokkal alkalmasabb versenyzésre. Az alap Cobalt a játék szerint 205 LE (és láám, a valóságban is annyi), súlya 1327 kg, ami már nehezebb mint a Civic. Autobahnon a gyári kocsival 3 perc 39 másodperceket el lehet érni. Semmi probléma nincs, magabiztosan, stabilan szeljük a kilométereket, 222km/h-val. 3-as tuninggal, már 3 perc 1 másodperccel célba lehetett érni, amit el is vártunk ennyi pénz kiadása után. teljesítménye 435 LE lett, súlya 1177kg lett, végsebessége 267 km/h a dyno szerint. Halkan megjegyzem sikerült 268-al is mennem, és nem a szélárnyék miatt. :) Lássuk a finomhangolást! Lengéscsillapítókat lágyabbra állítottam, rugó értékeket szintén lágyabbra.
Hasmagasság szinte mehet a földig. Motornál mindent jobbra húztam, kivéve a nitrót ittis. Váltója elég jó volt úgy ahogy van, bár az utolsó 2 sebességet ittis csontig hosszúra húztam.
Ekkor 507LE lett és 330 km/h a végsebesség. Ekkor csupán 2 perc, 31 másodperc kellett az Autobahnring "C" nevű pálya teljesítéséhez. Erre is felkerült egy bodykit, ami szerint a végsebesség 363 km/h. Teljesen téves adat, nemtudom hogy került ide.


Nevada sokkal nehezebb pálya, de a futóműve fényévekkel jobb mint a Civicé. Alapból 5 perc 8 másodperc kell, 3-as tuninggal 4 perc 17 másodperc az ideje Nevadában. Azért itt is kell fékezni a nagyobb bukkanók előtt, de a Civic után már gyerekjáték. Finomhangolva 4 perc 1 másodperc az ideje, itt az egyetlen komolyabb probléma hogy pont olyan erős az autónk hogy tudjuk tartani a tempót a többi versenyzővel, de nem olyan erős hogy lehagyjuk őket, így szinte állandóan feltartanak a gépi versenyzők, de hát a Cobalt nem is a Speed King lenyomására szolgál, csak az első pár sprint verseny megnyerésére. Arra viszont tökéletes.

A speedchallenge-et egyértelműen a Cobalt SS nyerte nálam.

Drag
Civic

Alapból a Civic 1/4 mérföldön 16 körüli időket ment, volt jobb is rosszabb is, de átlagba a 16,00-át lehet kihozni belőle. A dyno szerint 16,6 másodperc alatt gyűri le az 1/4-es távot, ami legtöbbször reális is volt.
1/2-en 24:51-től 25:50 között mozgott az eredmény.

3-as tuningon 276 LE-vel, a dyno szerint 1/4-hez 13 másodperc kell, ehhez képest 12 másodperc alá is be lehet érni vele. 200km/h végsebesség képest elértem a 227-et is, itt látszik hogy a tuningolás után már elcsúszik a játék. Ami lényeges, hogy megjelent a 6. sebesség, amit speedchallenge-nél hiányoltam. Kár hogy csak dragben van.
1/2 mérföldön 17:70-es idők voltak az átlagosak és 294 km/h-t is elértem, nemhogy a 200-at, ami a játék szerint a vége volt.

Finomhangolásnál feszes futóműt tettem rá, hasmagasság földig le, kormányreakció értéket lazábbra tettem. Motornál mindent lehet ismét jobbra húzni. Ekkor a 298LE lett, maradt a dyno szerinti 13 másodperces 1/4 mérföld, és 200-ról 202 lett a végsebesség. Mint tudjuk egy vajmi keveset számít, hiszem ittis elértem a 293 km/h-t.
1/4 mérföldön végül 12 másodperc a vége a kocsinak, de itt már sűrűbben lehet jobb időket elérni mint 3-as tuningon. Tehát a finomhangolás ebben az esetben nem sokat számított.
1/2 mérföldön 17:40-es időket tudott futni.
Érdekesség, hogy itt is felraktam egy bodykitet, amit kialakítottam a legjobbra, ekkor 315(!!) km/h-t írt ki csúcssebességnek, belépve a dynoba a végsebessége csökken 3 km/h-val, holott jobbnak kellett volna lennie. Kijelenthetjük azt is, hogy amit az alkatrészeknél kiír a játék, közel se valósul meg a pályán.
Dragre már sokkal alkalmasabb a gép mint sprintre, ezt megállapíthatjuk, viszont a React Team versenyeire már kevés lesz, így miután megkaptuk, hamar le kell cserélnünk majd egy erősebb példányra.

Cobalt SS

Cobalt a 205 lóerejével 13:60-as időket ment alapból, mondanom se kell, hogy nagyobb sebességet elérve mint amit a dyno írt.
1/2-en 21:10-es időket produkált, ami jóval jobb mint a Civicé.

3-as tuninggal, immár 495 LE-vel, 11:23-at megy, amivel simám veri a mezőnyt a játék elején lévő versenyekben.
1/2-en 16:60-as idővel veri a mezőnyt, mellékesen megjegyezve hogy itt már 328-al száguldott.

Finomhangolva 585 LE-t lehet kipréselni belőle, mégpedig úgy, hogy a motornál mindent jobbra húzunk és leültetjük. Mást nem nagyon kell vele csinálni, esetleg a futóművet feszesre állíthatjuk.

Ekkor 1/4-en 11:10-et lehet menni vele, ez alig 1 tized másodperc. Itt se sokat segít a finomhangolás, de a játék elején ezis simán veri a mezőnyt. Sajnos a React team-re már eztis érdemes leváltani valami erősebbre.
1/2-en 16 másodpercet száguldott, bár messze nem elsőre. Nagyon kell figyelni a váltásokkal, mert hirtelen ugrik meg a fordulatszáma, pont a tökéletes tartomány közelében. Ezen a váltó hangolásával lehet javítani, de nem sokat. Érdemes 1 másodperccel előbb váltani, mint ahogy odaér a zöld tartományba a fordulatszám, ugyanis ekkor lesz tökéletes váltás. Kis gyakorlással ez nem okoz problémát. Ebből a szempontból a Civic váltója alkalmasabb dragre mint a Cobalté, de az időeredményeik alapján ittis a Cobalt SS nyeri a versenyt. Aki dragre szeretné használni a 2 választható kocsi valamelyikét, választhatja azt amelyik tetszik, kb ugyan ott kell lecserélni őket, max a Civic-el kicsit nehezebb lesz. :)

Grip
Civic

Ittis két tesztpályán futattam a kocsikat, az egyik a legelső versenynapok egyikében lévő Rövid versenypálya "B"-volt.
Alap Civic 1 perc 23 másodpercet ment, 0-ról 100-ra 8,6 másodperces gyorsulással.

3-as tuningon, 451 lóra nőtt a teljesítmény, és az időeredmény 1 perc 14-re javult, dyno szerint 6,9 másodperces 100-ra gyorsulással. Nagyon csúszik az autó, viszont jól gyorsul, így ki lehet hozni jó eredményeket a kocsiból, de nem olyan egyszerű. Egyértelműen az egyenesekben jön ki az ereje.

Finomhangolásnál a lengéscsillapítókat merevebbre tettem, rugó értékeket szintén merevebbre, hasmagasság le, csak arra kell vigyázni hogy a bukkanóknál ne érjen le a kasztni, addig állíthatjuk nyugodtan. Stabilizátorokat merevebbre tettem, hátsó guminyomás legyen nagyobb, tehát az elsőt vegyük vissza. Fékerőt 60-40 arányban érdemes előre rakni. Motornál mehet minden ismét jobbra. A váltót a kép alapján állítottam be, kitapasztaltam hogy a legjobb.
Így 1 perc 11-et ment a gép, azaz ezzel a művelettel 3 másodpercet nyertünk, és sokkal jobb lett az irányítása.

A másik tesztpálya is az első versenynapok egyikében van, melynek neve: Kifutópálya Nagydíj.
Alapból 1:43, tuningolva 1:18, finomhangolva 1:17 az ideje, ami szép javulást jelent. A csúszkálás itt is megszűnt a finomhangolás után, teljesen jó ez a gép, de nyilván nem a játék végéig.

Cobalt SS

Ez egy nagyon jó gép gripre. Rövid versenypályán 1:15-öt ment, 3-as tuninggal, 1:03. A papíromra ennyit írtam: aláz. Messze veri a mezőnyt, és ha megnézzük még a Civicnél is jobban megy.

Finomhangolásnál nincs sok dolgunk hisz könnyen kezelhető a gép. Motornál mindent húzzunk jobbra, fékerőt 60-40 arányban az első kerekekre tereljük. Én sokat használtam a kéziféket, sokkal jobb időket lehet menni, aki még sokat használja annak érdemes egy csöppet erősebbre húzni még a kézifék nyomást. Ekkor 402 LE-s lett a "dög" és még jobban ment mint eddig. Ezzel nyertünk még egy kis időt.
Kifutópályán se volt semmi gond vele, a full alap kocsival is lehet nyerni, 1:31-es köridővel. Tuningolva 1:16-ot megy, finomhangolva 1:13-at.
Ha összehasonlítjuk ebben is a Cobalt győz, sokkal jobb időeredményekkel.

Összegzés

A Cobalt mindhárom versenyszámban győzött, ez nem csoda, mint ahogy az elején írtam egy sportautót és egy utcai autót hasonlítottunk össze. Kinek melyik tetszik jobban azt döntse el maga. Könnyebb nyerni a Cobalttal, de kb ugyan ott kell majd lecserélni őket. Kérlek Titeket, hogy a kommentekbe írjátok le hogy tetszett a cikk, esetleg miben változzon, minden kritikát szívesen várunk! Ezenkívül érdekelne azis, melyik 2 kocsi párbajozzon legközelebb?! Egy szavazás is rátok vár, amiben a Ti véleményetekre vagyunk kíváncsiak, szerintetek melyik kocsi jusson tovább? Végül itt a két tuningolt verda teljes pompában, hogy nehezebb legyen a döntés! ;)


Teljesítmény táblázat
DRAG GRIP Sprint
1/4 1/2 Rövid vp. B Kifutópálya Autobahnring Nevada Highway 0-100 KM/H
Honda Civic
gyári teljesítmény 16:00 24:51 1:23 1:43 4:35 6:27 7,30
3-as tuning szett 12:00 17:70 1:14 1:18 3:06 4:35 3,96
Finomhangolás után 11:95 17:40 1:11 1:17 2:51 4:17 3,63
Chevrolet Cobalt SS
gyári teljesítmény 13:60 21:10 1:15 1:31 3.39 5:08 4,79
3-as tuning szett 11:23 16:60 1:03 1:16 3:01 4:17 3,56
Finomhangolás után 11:10 16:00 1:02 1:13 2:31 4:01 3,55


SZAVAZÁS
Neked melyik jön be jobban?

Chevrolet Cobalt SS
Honda Civic



Szavazás állása


Kommentek:




...

 
...
MEGMONDÓ
Chat Szabályzat
...
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
...
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
...
Megmondó:
[ Chat Szabályzat ]


Név:

Üzenet:

[ Smiley-k ]

Karácsonyi köszöntő Pimp-től:

Sperr diffi, és szöges gumi
Angyalkákon sparco bugyi.
Fék-Bal 4, kívül árok
Boldog Karácsonyt kívánok!

 
...
MEGMONDÓ
Chat Szabályzat
...
     
...
Név :
...
     
Garázsok
Garázsok
 
Garázsok
 
SMS fal
 
...
Név:

Üzenet:

0 / 250
:)) :)) :) :(( :( :? :o ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
...
CSETTT!
MEGMONDÓ
Sajnos a böngésződ nem képes a beillesztett keretek megjelenítésére.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!