Hírek : Cím: GTR2, avagy egy vérbeli szimulátor |
Cím: GTR2, avagy egy vérbeli szimulátor
Az utóbbi napokban felpörögtek az események, ám ahogy fel úgy most le is ült a hangulat. Az Undercover gépezet beindult, de most újabb csend vette kezdetét.
Hogy addig se unatkozzatok, most az egyik új szerkesztőnk Adlersson tollából olvashattok egy remek kis leírást, egy szintén remek játékról! Ha van pár fölös órátok és szeretnétek egy ütős kis szimulátorral játszani, akkor hamar szerezzétek be a GTR 2. részét! ;)
Gondolom azért ez nem volt elég meggyőző, úgyhogy át is adom a szót szakavatott barátomnak. Cikk a továbbiakban olvasható!
|
NFSSR | 2008.08.01. 12:00 |
Részletek:
|
|
|
... |
GTR 2 – FIA GT Racing Game
- Kiadó: Atari
- Fejlesztő: SimBin Development
- Helyszínek: A 2003-ban és 2004-ben fellelhető FIA GT bajnokság helyszínei
- Kategória: Szimulátor
Meglehetősen vegyes érzelmek kavarogtak bennem amikor kiszabadítottam a fóliából a játékot (Nem kell hülyének nézni, itt elvárás az eredeti játékok tesztelése, jó???!). Beküldtem a gépbe, felmászott a közel 2Gb adat aztán kezdőthetett is az irtás, persze csak átvitt értelemben. Nyitnám is az örömhírek sorozatát, a játékot ugyanis online kell regisztrálni, ami egyrészt megnehezíti az illegális másolást, másrészt az első használat után nem kell többet az indításhoz a DVD-t használni.
A GT Legendshez képest egészen kellemes intrót láthatunk melyben egy kis izelítőt kapunk a játékból. Érdemes megfigyelni, hogy a főmenü mennyivel másabb mint az előző részé. Míg ott kicsit talán nehézkes volt a navigálás és sok helyen a szövegek sem voltak teljesen kiírva, itt már egy teljesen korrekt menüt kapunk... Na, de nagyon leragadtam a főmenünél, úgyhogy inkább térjünk át a lényegre.
Valami hasonló fizikai motorral már találkozhattunk, méghozzá a GT Legends-ben, azonban ez most teljesen át lett faragva. Ennek köszönhetően minden autó nagyban hasonlít az élőben fellelhető mására. Sőt, ez a hasonlóság olyan nagy, hogy szinte teljesen megegyeznek a játékban és az élőben látható gépek. Habár néha találkozhatunk furcsán megszerkesztett pályarészekkel is, ezeket úgyis csak az fogja észrevenni akinek tesztet kell írnia a játékról.
Nem sok időt kell a játékban eltöltenünk, hogy egyből szemet szúrjon, hogy mennyire reálisra sikerült megalkotni azt, és ez nem csak a motornak köszönhető. Versengéseink előtt beállíthatjuk zsenialitásunkhoz mérten a verseny realitását. (Realism). Nyilván a Simulation opció nem javallott olyan tagoknak akik még életükben nem játszottak szimulátorral, hiszen ez könnyen síráshoz és idegeskedéshez vezethet és ez elveheti a kedvet a további játéktól.. Mindenkinek ajánlott, hacsak nem vagyunk valami FIA GT bennfentesek, hogy először nézze meg a Driving School játékmódot. Itt elméleti és gyakorlati megpróbáltatásoknak is alávethetjük magunkat. Ha megfelelően tudunk a célnyelven, akkor sok érdekes információt szerezhetünk a Theory menüben lévő írásokból. Az Assist menüből megtudhatjuk milyen segítségek állnak rendelkezésünkre a vezetés során.
Nekem személy szerint a Track Work tetszett a legjobban, ahol közel 140 tesztfeladattal tehetjük próbára magunkat. Itt megtanulhatunk mindenféle vadságot, mint például driftelést (értsd: kanyarbevételt) nedves és száraz pályán, fékezést, precíz sebváltást, kigyorsulást stb. Azonban nem elég csak arra figyelni, hogy normálisan sikerüljön a célfeladat, a szektorban meghatározott időt is tartanunk kell. Érdemes ezekkel szenvedni, hiszen a bónusz gépeket csak ezeknek a feladatoknak a teljesítésével szerezhetjük meg.
Az általunk finomhangolt járműveket, a Time Trials alatt próbálhatjuk ki. Itt mindenféle tét nélkül deríthetünk fényt a jármű esetleges tökéletlenségeire és szükség szerint állíthatunk még rajt’. Nagyon tetszett, hogy az időmérők során a saját klónunkkal is versenyzünk, mely mindig a legjobb köridőnk szerint halad.
Aztán ha már rendesen benne vagyunk a témában akkor megpróbálkozatunk egy Open Practice-el, ahol egy szabványos szabadedzést zavarhatunk le, majd ezt követően egy általunk választott pályán tolhatunk egy barátságos versenyt. A legnagyobb kihívást azonban minden bizonnyal a Championship mód adja, ahol a 2003-2004-es szezon pályáin feszülhetünk egymásnak. A 24 órás versenyek erős idegzetűeknek ajánlottak, nem is azért mert egy napon át csak a gép előtt kell ülni (ami nem is így van, hiszen bármikor menthetünk egy nagyot és távozhatunk is gép elől) hanem azért mert az első körök még érdekesek, de egy idő után már nagyon széttagolt lesz a mezőny. Gyakran előfordult, hogy hiába nyomtam körökön keresztül a legjobb időket, mégsem tudtam lényeges pozícióváltást elérni.
Most gondolhatjátok, hogy semmi ez a 15 pálya és, hogy valószínűleg úgyis kiviszitek mindet 2 nap alatt azonban ha hozzátesszük hogy egy pályát közel 30 módon tudják nekünk variálni.
A GTR 2-ben 25 autó közül válogathatunk:
BMW Z3 M
|
BMW M3 GTR
|
Chevrolet Corvette C5.R
|
Chrysler Viper GTS-R
|
Ferrari 360 Modena
|
Ferrari 369 GTC
|
Ferrari 575 GTC
|
Ferrari 550 Maranello
|
Gillet Vertigo Streiff
|
Lamborghini Murciélago RG
|
Lister Storm
|
Lotus Elise
|
Maserati MC12
|
Morgan Aero 8
|
Mosler MT900R
|
Nissan Z350
|
Porsche 911 Biturbo
|
Porsche 911 GT2
|
Porsche 911 GT3 Cup
|
Porsche GT3-RS
|
Porsche GT3- RSR
|
Saleen S7-R
|
Seat Toledo GT
|
TVR 400R
|
Viper Competition Coupé
|
Azt hiszem ezek mind olyan autók, ami egyszer-kétszer-háromszor-négyszer-ötöször mi is kipróbálnánk.
Minden autót tökéletesen személyre lehet szabni, illetve ezeken a beállításokon felül lehet bűvölni a fentebb említett Realism opcióval is. Az igazi vezetési élményt azonban mindenképpen akkor érhetjük el, ha egy jobb minőségű kormánnyal nyomulunk. Ebben az esetben minden apró kis beállításnak hatalmas szerep jut, hiszen a kormánnyal történő irányításnaál sokkal pontosabban kell navigálnunk mint billentyűzettel.
Folyamatosan oda kell figyelnünk, hogy a megfelelő íven tartsuk a járművet, hiszen az elképesztő fizikának köszönhetően a legkisebb sérülés is befolyásolhatja a menettulajdonságokat. Érdemes szenvedni a beállítással, hiszen csak így tudjuk a kocsit a legjobban a saját vezetési stílusunkhoz igazítani. Kevésbé igényes tagok, az interneten fellelhető beállítás kombinációkat is alkalmazhatják, de biztosan kell majd egy-két tulajdonságot nekik is átállítaniuk.
Végül elmondanék még egy-két hasznos fogást. A játék készítő hál’ Istennek egy rendkívűl egyszerű módszerrel tették bele a zenéket a játékba. A GTR2\Music\ nevű mappában ugyanis az összes, a játékban megtalálható számot belezsúfolták, így azok akik esetleg a Metallica, 50 Cent vagy éppen Bartók Béla muzsikáira akarnak utat törni maguknak a célegyenes felé, azt is megtehetik. A multiplayer mód is rendkívűl jól megszerkesztett, úgyhogy ha elég pro-nak érezzük magunkat akkor megmutathatjuk a többieknek is mit tudunk.
Igazság szerint csak néhány hiányossága van a játéknak, ezek közé tartozik a gépigény. Ha valaki tényleg a legjobb minőségben akarja tolni a játékot akkor érdemes legalább 8-as szériás GeForce-al, valami középkategóriás Core-2-Duo-val és több mint egy giga memóriával várni a játékot. Természetesen aki nem rendelkezik ilyen szintű konfigurációval, az se bánkódjon, hiszen a grafikai csodákon kívűl semmit nem fog veszíteni. A másik, néha bosszantó dolog, hogy ha több versenyző van beállítva, akkor kegyetlenül hosszú lehet a betöltési idő. Nem vicc. Aki minimum gépigénnyel tolja maximális versenyzőszámmal, az akár az ebédjét is elfogyaszthatja betöltés közben desszerttel együtt.
Ezt a pár nüanszot leszámítva, csakis jót és szépet lehet mondani a GTR 2-ről ami nagyban felülmúlta elődjét a GTR-t és a kissé félresikerült GT Legends-et. Aki vágyik többheti komoly autókázásra valamelyik NFS mellett az feltétlen szerezze be ezt a gyöngyszemet. Mindenképpen megéri...
Rendszerkövetelmények:
Minimum:
Processzor: Intel Pentium 4 1.8GHz
Memória: 512MB RAM
HDD: 1.7GB hely a merevlemezen
VGA: 64MB DirectX kompatibilis videókártya
Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya
Beviteli eszközök: Billentyűzet, Egér
Ajánlott:
Processzor: Intel Pentium 4 3GHz
Memória: 1GB RAM
HDD: 1.7GB hely a merevlemezen
VGA: 256MB DirectX kompatibilis videókártya
Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis hangkártya
Beviteli eszközök: DirectX kompatibilis kormány
Kapcsolódó linkek:
Hivatalos oldal:
www.gtr-game.com
www.10tacle.com/gtr-game
Egyéb oldalak:br>
www.gtr-masters.hu
pc.ign.com/objects/794/794327.html
gtr2.gplrank.info
www.racesimcentral.com
Kiegészítések:
Car Setups: www.racesimulations.com/GTR2/downloads/1095.html
Patch 1.1: http://forum.gtr-masters.hu/showthread.php?t=1088
Írta: Adlersson
| ... |
... |
Kommentek: |
... |
... |
| ... |
|
|
|
|