Porsche 911 Undercover
Na, tisztelt olvasóközönség. Már annyi mindent tudunk az Undercoverröl, hogy szinte már csak a játék kellene. De mielőtt még
nagyon belevetnétek magatokat a játékba, olvassátok el ezt a kis írást mely a játék mélyebb rétegeibe kalauzol el benneteket. Ezenkívül láthattok néhány képet, a Porscheról, mikor még nem volt bent a játékban.
Bennfentesek ki ne hagyják!
|
Adlersson | 2008.10.04. 18:10 |
Részletek:
|
|
|
... |
"Mint néhányan már biztos tudjátok, A Need For Speed autótervező csapatjában dolgozom, mint autómodellező. A munkám nagy
része, a kocsik karosszériájának felvázolása majd ennek dekorálása valami szép festéssel, felnivel stb. Most el fogom
magyarázni, hogyan is készül az egyik kulcsautó karosszériája. Azt hiszem, ez lesz az első alkalom, hogy az EA Black Boxon
kívül is megmutathatjuk a fejlesztés egy részét.
Az Undercover korai fejlesztési szakaszaiban, el kezdtük keresni a megfelelő autókat, amelyeket majd a karaktereink vezetni
fognak. Nagyon sok idő telt el azóta, hogy az első Porschék bekerültek a sorozatba, ezért úgy gondoltuk, hogy a legendás
Porsche 911-t fogjuk használni.
A feladat az volt, hogy egy „aggresszív, de ízléses” külsőt kreáljunk a 911-nek. Igen, ezek a legfontosabb szavak!
Autómodellezőként az a feladatom, hogy ezeket a szavakat, valami kézzel foghatóba is átültessem....
Nagyon fontos volt, hogy ne tegyük tönkre a 911 eredeti vonalait és, hogy az új külső teljesen passzoljon az eredetihez ti.
az új trendek azt mutatják, hogy a jónép kezd elszakadni a vadabb karosszériáktól. Természetes, hogy néha egy napot is
eltöltünk egy külső megalkotásával, de most nagyon kellemes volt, hogy több időnk volt kidolgozni a formákat. Nagyon
szerettem volna, azt is ha a 911 külseje ne tűnjön fantasztikusnak.
A Porsche nagyon korán bekerült a játékba, ezért nagyon sok időm volt, hogy rajzolgassak az egyik kedvenc eszközömmel, a
Wacom Cintiq táblával. Imádom ezt a cuccot!
Az első rajzok az első idomok vizsgálatát mutatja be. Nagyon jó elképzelésem volt, az oldalak és a hátsó részt illetően, de
az első rész nagyobb kihívás volt. A hátsó résznél a nagy, karbon légbeömlő és egy nagy rácsháló a meghatározó; utóbbin
foglal helyet a rendszámtábla is. Új, hátsó légtereőket is terveztem, melyek a módosított GT2-re lettek alapozva. A szárnyak
sokkal több levegőt biztosítanak a motor számára.
A Porsche 959 és a Carrera GT alakította az oldalsó profilt. Minthogy szükséges volt egy viszonylag széles autót készítenem,
nagyobb légbeömlőket tettem a Porschéra, amely hasonlít a Carrera GT-hez.
Az első rész volt a legnagyobb kihívás. A fejlesztés során kiderült, hogy egy teljesen új lökhárítóra lesz szükségünk. Valami
egészen egyedit akartunk, ami megfelel az új alkotásunkhoz. Mint látjátok, a tervezés során, nagyon rákoncentráltam a kocsi
elejének alsó részére.
Végül eljutottam a megoldáshoz, amely nem volt túl extrém, de jól passzolt a hűtőrácsokhoz és a hűtéshez. Az új lökhárító
hosszabbá tesz a kocsit és egyfajta aggresszív, de ízléses, első részt kölcsönöz a Porschénak. Az oldalsó fényeket és az
irányjelzőket az alap GT2/Turboból vettük át a realisztikusabb kinézet kedvéért. A motorháztető egy teljesen új fejlesztés az
Undercover számára, amely kifejezetten a hátsó motortérrel rendelkező autóknak lett kifejlesztve. A motorháztető kialakítását
a GT1 és a GT2 versenyautók ihlették.
Mikor elkészültem a tervekkel, elküldtem a Porsche Design Studionak jóváhagyásra. Szerencsére minden változtatás nélkül
elfogadták. KEK!
Aztán az autó modellezésre került, Angelo Borrillo, az egyik modellező munkatársunk révén. Ez alatt, a művészek és a
modellezők, Mike Hayes, Carl Jarrett, James Lau és jómagam köreműködésével nekiláttunk a legjobb festések kidolgozásához.
(Nem akartam azt mondani, hogy matrica, ugyanis ez tényleg nem az!).
Mike számos lehetőséget dolgozott, ki és nagyon korán sikerült egyetértenünk a festéseket illetően, mag Carl arra törekedett,
hogy ezek minnél jobban meg is jelenjenek a játékban.
Észrevettük, hogy a modern autókon az egyszerű fekete festés egyre kedveltebb, amelyeket az ún. Rat-Rodok inspiráltak. Lassú
átmenet volt ez afestésekben, a rat-rodoktól a ’60-s évek izomautókon át a mai modern autókig. Ezt tovább akartam vinni
odáig, hogy olyan legyen a festés mint amit az elmúlt években láttunk a SEMA-kon, ahol a fényes, feketék voltak az
autók.
Ezt az autót ki kellett állítanunk, ezért ki kellett dolgoznunk, hogy mely színárnyalatok passzolnak leginkább ehhez a
feketéhez. Végül, a mélyvörösben maradtunk, amely kiemeli az autó vonalait de nem is túl rikító. Ez klasszikus megjelenést
biztosít a Porschénak, és illik ahhoz a karakterhez, aki ezt fogja vezetni.
Később az egész alkotásunk el lett fogadva, és végre láthattuk a Porsche 911-t játékon belül is.
Remélhetőleg ez kis betekintést enged abba, hogy mit csinálok, amikor nem a Speedhunteren dolgozom és, hogy hogyan csináljuk
az autók ezen részét."
Andy Blackmore, az EA Black Box modellezőjének írása
A fordítást Adlersson készítette
| ... |
|
|
|
|