A fakabátok visszatérése - Interjú Steve Barcia-val
A GameSpot elbeszélgetett Steve Barcia-val a rendőrök szerepéről. Az előző évben megjelent Need for Speed: ProStreet fordulópont volt, a régóta futó NFS sorozatban. A fókusz a versenyhétvégéken volt és ezt tetézte a bődületesen elhanyagolt vezetési mechanizmus, amiért pár régebbi NFS-fan csak a fejét fogta. Nos, ezek a fanok már sokkal jobban kijönnek az elkövetkező részekkel. Az NFS Undercover újszerű, filmbetétekkel tarkított sztorijával készül aratni, de ami a legfontosabb az az, hogy visszatérnek a rendőrök, akik hatalmas bosszúvággyal érkeznek vissza a Carbon óta.
Hogy egy kicsivel többet is megtudjatok arról, hogy hogyan is fogja a rendőri jelenlét befolyásolni a titkos munkánkat, az asztal túlsó végébe fogtuk Stevie barátunkat, aki felvilágosít minket.
|
Adlersson | 2008.10.28. 22:52 |
Részletek:
|
|
|
... |
GameSpot: Legelőször is, hogy álltok a játékkal, is mik lesznek a legújabb fejlesztéseitek?
Steve Barcia: A játék készen van és csak hetekre vagyunk attól, hogy az első partit lenyomjuk a játékkal. Ahogy elvártuk, a népek teljesen belezúgtak a Highway Battle-be. A fejlesztés kezdetétől, újra akartuk a teremteni a szabad verseny izgalmát egy hatalmas és széles úton. Aztán a játék készítése során, egyre nyilvánvalóbb lett, hogy valami olyan dologba fogtunk bele, amely hajmeresztő izgalmakat produkál, miközben szembeforgalommal és 250 kilóval próbálsz felülkerekedni az ellenfeleden. Hogy ez sikerüljön, a játékosoknak meg kell találniuk a rést a forgalomban, sőt, később dugókat is kell csinálniuk az ellenfeleik lelassítására. Mindezeket még csak tetézi, hogy a rendőrök akármelyik pillanatban felbukkanhatnak.
GS: Az Undercover olyan mintha az előző néhány rész egyvelege lenne, a ProStreet nagyszerű sztorija, a rendőrök visszatérése stb. Tehát milyen játékbeli megoldások és/vagy ötletek juttattak el a ProStreettől az Undercoverig?
SB: Ez nem egészen így van, ugyanis az Undercover már fejlesztés alatt volt, mikor a ProStreet már a végső stádiumban volt. Az Undercover lényegében olyan kívánságok „házasságából” született meg mint az izgalmas versenyek és egy hasonló akciófilm. A ProStreet már teljesen új irányba kormányzott bennünket. Valójában, a ProStreet tervezése során tudtuk létrehozni az egyik büszkeségünket a „Heroic Drive Engine”-t. Ez a forradalmi HDE technológia lehetővé teszi a játékosok számára, hogy teljesen beleéljék magukat a játékba, ám eközben egy filmnézés élményét is megtapasztalják.
GS: Láttunk már pár futó képet néhány videóból. Kaphatunk egy kis felvilágosítást, mi is történik Tri-Cityben?
SB: Az Undercover a Tri-City öböl déli részén foglal helyet, amelyet három nagyváros, a metropolisz Palm Harbor, a keleti, vidéki hangulatú Sunset Hills, és a kikötőváros Port Crescent alkot. A bűnözés az ellenőrzés hiánya miatt van, és minket majd egy tökéletes újoncként dobnak bele a sztoriba, megfékezendő a bűnözést. Mihelyst bekerülsz a képbe egy FBI ügynök, Chase Linh, fog irányítani téged és tőle fogsz kapni minden fontosabb feladatot. Az új munkád tehát: maradj titokban és épülj be egy nemzetközi csempészbandába.
GS: Ebben a részben tehát ismét teljes erejével lép fel a rendőrség. Változtak valamit a rendőrök a Most Wanted óta?
SB: A rendőrök visszakerültek és sokkal ügyesebbek, sokkal agresszívabbak és sokkal valósághűbbek. Végeredményben a játékosoknak sokkal többet kell kiadniuk magukból, hogy lerázzák a rendőröket. Az új MI és az új fizikai motor lehetővé tette számunkra, hogy a rendőrséget sokkal erősebbre alkossuk mint valaha. Valójában, a rendőrök immár képesek a legkomolyabb manőverekre és együttműködni is sokkal jobban tudnak egymással.
GS: Ha az Undercover valóban ilyen agresszív és ügyes rendőri erőt vonultat fel, miben bízhat a játékos? A játékos szerepe tehát a rendőrök segítése vagy éppen támadása lesz?
SB: Egy szigorúan titkos beépülő emberként, teljesen inkognitóban kell tartanod a kiléted. Keller hadnagy és Linch felügyelő lesznek az a két ember aki pontosan tudja, hogy mi vagy, és mit csinálsz éppen. A szituáció fogja szülni, hogy éppen mit kell tenned ha felbukkan egy rendőr.
GS: Mennyire lesznek kellemetlenek a rendőri beavatkozások egy üldözés során?
A rendőrök mindaddig nem fognak bántani, amíg nem csinálsz valami rosszaságot; de ha például valami kirívó szabálytalanságot követsz el velük szemben például gyorsulgatsz össze-vissza mint az eszetlen vagy töröd a kocsijaikat, akkor nagyon gyorsan, nagyon sokan lesznek rajtad. Ám ha például magas körözöttségi szintet érsz el, mert például túl sokat romboltál, akkor azonnal rád szállnak amint meglátnak. Ha meg akarsz szabadulni tőlük, használd a jól bevált módszert és változtasd meg a kocsi külsejét és ezután már nem fognak tudni azonosítani téged.
GS: Mondj nekünk valamit a versenyekről. Mennyi időt fog elvenni a törvény megsértése (például rendőrautók lopása) a hagyományos versenyekkel szemben? A sztori előre meghatározott lesz, vagy lesz lehetőséged változtatni a karaktered beállítottságán?
SB: A feladat mindenekelőtt az lesz, hogy minél nagyobb tiszteletet szerezz az utcán eltöltött idő során. Először valami álnevet kell kitalálnod, aztán kihívhatsz pár helybelit egy körversenyre, sprintre, checkpointra, highway battlere, és outrun racere. Ezenkívül játszhatsz a rendőrökkel is a pusztítással, meglógással, vagy egyéb komolyabb figyelemfelkeltő tevékenységgel. Ha egyszer bekerültél a bandákba, elkezdheted csinálni az első munkáidat, így például kocsikat lopsz vagy csomagokat juttatsz el. A játékos végülis eldöntheti, hogyan kívánja növelni a hírhedtségét; versenyzéssel, munkavégzéssel, vagy a rendőrök bosszantásával, és rengeteg lehetőség lesz, hogy válassz ezek közül.
GS: Mi fog meghatározni egy magasabb szintet? Agresszívabb MI, kevesebb megbocsátó rendőr, komolyabb kihívások?
SB: A verseny során úgy fogod érezni a nehézséget, hogy sokkal ügyesebb ellenfeleket kapsz sokkal erősebb autókkal. Mint minden játékban, itt is sokkal nagyobb lesz a kihívás egy-egy feladatnál; de a legnagyobb újítás az Undercoverben a Master Race-ek, amelyek olyan események melyeken a tudásod legjavát kell nyújtanod. Ezenkívül ha nyersz, kapsz egy halom olyan képességet, amellyel sokkal jobban tudod irányítani az autód.
A rendőrségi megmérettetések annyival lesznek nehezebbek, amennyivel magasabb szintű a körözöttséged, így az egyszerű utcai járőröktől az erőteljes Rhino SUV-okig is eljuthatsz. Minden egységnek saját, különleges képessége lesz, amivel még könnyebben és gyorsabban elkaphatnak téged, de ha megfelelően nagy az üldözöttségi szinted, akár helikoptereket is kiküldhetnek ellened. (Ez mondjuk annyira nem új, hiszen SUV-okat és helikoptereket láthattunk már pölö a Most Wantedben is – Adlersson)
GS: Köszönjük az infokat.
| ... |
|
|
|
|