Undercover: Összefoglaló & Előzetes
Lefordíttam életem eddigi leghosszabb előzetesét, de nagyon megérte, mert így eléggé átfogó képet kaphatunk arról, hogy mit
is várjunk nagyjából az Undercovertől. Bár a teszt konzolon történő játék után készült, feltételezhetően nem lesz lényegesebb
változás a PC verzióban sem. Egyedül talán a grafika, de erről írnak is a szövegben, úgyhogy olvassátok és élvezzétek... ;)
|
Adlersson | 2008.11.11. 21:22 |
Részletek:
|
|
|
... |
NFS Undercover: Összefoglaló, előzetes meg miegyéb…
Gyermekek, mivel közel 3 és fél órát vett el az életemből ennek a szösszenetnek a lefordítása, úgyhogy gondoltam teszek én is
egy kis sajátkezű alkotást ide. De mivel senki sem kíváncsi rám, ezért inkább olvassátok el szépen ezt a méretes irományt.
Megéri! (A fordító előszava)
A jelenlegi NFS rész még fejlesztés alatt van és valószínűleg 2008 novemberének elején fog megjelenni. Az NFS Planet
látogatást tett az EA Black Box stúdiójában Vancouverben, hogy némi kézzelfogható bizonyítékot szerezzenek arról, hogy jó
játék lesz az Undercover. Olvassátok hát, hogy mit is várhatunk az idei NFS-től.
A nap ragyogóan süt, helikopterek köröznek a fodrozódó vízfelszín felett, mikor egyszer csak valami izgalmas zene szakítja
szét a csendet. A készítők egy helikopter szemszögéből közelítik meg a várost – tisztára mint egy film. Megérkeznek a
tengerparthoz ahol egy piros autó tűnik fel az autópályán, amely éppen a rendőrök elől próbál meglépni. A kamera lassan a
kocsi hátuljához ér, és hoppá, már bent is vagy a játékban.
Az Electronic Arts megpróbálta hozzáadott filmjelenetekkel minél jobban Hollywood stílusúvá tenni a játékot. Mindezidáig
rendkívül jól sikerült. Miután áttörtél egy rendőrségi blokádon, bekerülsz a játékba és bemutatkozhatsz mint egy titkos
rendőr.
A Need for Speed valóban egy sok izgalmat sejtető cím. Nagyon hasonló a Most Wantedhez és ha nem lenne a főhős egy
szupertitkos fakabát akkor nyugodtan kaphatná ez a rész a Most Wanted 2 címet. A vezetési élmény sokkal árkádabb jellegű mint
a ProStreet és az autó irányítása és forgalomban tartása is sokkal könnyebb. A Heroic Drive Engine-nel karöltve mindez
meglehetősen szórakoztató, hiszen gyakran lesz szükségünk a kitűnő irányításra. A legtöbb esetben nem lesz szükséged a
fékekre, mert vagy használhatod az ún. Speedbreaker-t, amely lelassítja számodra az időt, hogy könnyebben bevehess egy
kanyart vagy kikerülhess egy akadályt, vagy csak enyhén felengeded a gázt. Attól függően, hogy milyen autót vezetsz, a
sarkokon is könnyedén kanyarodhatsz driftelve.
Mindenesetre az árkád jelleg különböző formában jelentkezik minden egyes autónál. Az izomautók sokkal jobban bírják a
driftelést, míg az egzotikus és a tuning autók irányítása bajosabb. Minden autónak egyedi stílusa van.
Ha gyorsan mész, tényleg érezni fogod a nagy sebességet, mert a képernyő sarkai enyhén el fognak mosódni. Ez nem fog
túlzásnak tűnni, csupán realisztikusnak. Erről azonban lentebb még többet olvashattok. Tri-City-ben „Free Roam” mód lesz, ami
azt jelenti, hogy bármerre mehetsz amerre csak szeretnél. Indíthatsz versenyeket a térképen jelölt helyeken, vagy kapsz egy
munkát vagy kihívást SMS útján, melyet akár azonnal elkezdhetsz. Ezúttal is lesz GPS, ami a leküzdésre váró feladatok, a már
elvégzett versenyek és munkák megkeresését segíti.
Az NFS Undercover városa a Tri-City nevet kapta. Ez nagyon találó, hiszen a város három kerületre oszlik, amelyeknek
mind-mind más stílusa van. Ezeket autópályák kötik össze egymással. Ezúttal semmit nem kell „unlock”-olnod, mehetsz amerre
akarsz, de a küldetések többsége eleinte csak egyetlen területen lesz.
Ebben a kerületben süt a napocska és egy rövid eső nyomai is megfigyelhetők. Az utak nedvesek és itt-ott tócsákban áll a víz.
Vezethetsz egész közel a felhőkarcolókhoz, garázsokhoz, szűk is utcákban... Szóval elég nagy és változatos város ez. Egy
verseny játék számára ez tökéletes terep és sok látnivaló is van, köszönhetően a készítők rendkívüli fantáziájának. Nem úgy
érzed mintha egy tervrajz alapján készült volna a város, mert mindennek megvan a maga struktúrája.
Mikor meguntad az egyik kerületet, fogod magad és szabadon átugorhatsz egy másik zónába. Például az egyik kerület tele van
ipari épületekkel így rengeteg daruval és hasonló létesítményekkel találkozhatsz. Ezután következik egy sokkal melegebb terep
– a nap perzsel, minden növény elszáradt és az utakat homok borítja.
Már a cím, a Need for Speed Undercover cím is utal arra, hogy mi is lesz a feladatunk. El kell merülnöd a bűnözés világában,
informálódnod kell hogy beszivároghass egy bűnszövetkezetbe. Ez azt jelenti, hogy versenyezned kell, munkákat kell végezned
és a rendőrök elől is meg kell lógnod.
Ez jól megy meg minden, de ez még eléggé sablonosan tűnteti fel a sztorit. Eddig 5-6 órát játszottam a játékkal és a sztori
csak ezután kezdett pörgősebbé és érdekesebbé válni. Ennek ellenére úgy éreztem, mintha nem igazán lennék része a sztorinak.
Vezetek, nyerem a versenyeket de gyakorlatilag alig van motivációm. Ettől eltekintve ezek a feladatok rendkívül ötletesek és
változatosak, látszik hogy az EA rengeteg energiát fektetett beléjük.
A karrier mód körülbelül 200 eseményt tartalmaz, ám nem kell mindet kivinned, ha teljesíteni akarod a játékot. A karrier mód
kivégzése közel 12 órát vesz igénybe, ám a 100%-hoz több mint a kétszerese vagyis nagyjából 25 óra kell.
Az EA rendkívül sok energiát fektetett a grafikába úgyhogy minden tisztelet ezért. Az autók mennyisége és részletessége
minden képzeletet felülmúl, úgyhogy ez is egy nagy-nagy piros pont a játéknak. Láthatod a tükröződő fényeket és autó minden
egyes apró kis részletét. Természetesen ez a minimum elvárás egy autós játéktól, de a rendőrök és a „civil” forgalom is
nagyon jól meg lett csinálva. Remek móka nekimenni a rendőröknek és a forgalomnak, miközben láthatod, hogy deformálódik a
karosszéria és különböző autódarabkák repkednek a levegőben .
A versenypályák a lehető legjobban lettek kidolgozva. Ezek porosak vagy épp nedvesek és sokféle tereptárgyat figyelhetünk
meg, mint a villanyoszlopokat, padokat stb. A fák és növények sajnos még eléggé félkésznek tűnnek, de valószínűleg ezekre
senki nem fog figyelni, miközben 200-al tépnek egy verseny közben.
A sebességérzet az Undercoverben tényleg elképesztő. Tényleg érzed ahogyan az autó gyorsul és gyorsul. Ez különösen a
„Highway Battle” módban lesz észrevehető. Kérem nézzétek el nekem, hogy egyelőre csak az Xbox360-s és a PS3-s verzióval
tudtam csak játszani, ezért távolról sem biztos, hogy a PC-s verzió is ilyesmi lesz.
A törésmodell hasonló a ProStreethez. Az autód ugyanúgy törik mint a rendőrautók és az egyéb forgalomban részt vevő autók.
Annyi a különbség, hogy a te autód jobban bírja a gyűrődést mint másoké. Túlélhetsz egy komolyabb ütközést is, miközben az
összes többi autó megsemmisült körülötted. Elég sok tereptárgy is fellelhető lesz, ám ha ezeknek megyünk neki, akkor nem
történik semmi. Másrészt, ha eltalálsz egy kamiont vagy egy buszt, akkor biztos lehetsz benne, hogy a versenyed véget ért.
A sérülés azonban még így sem mondható túl aggresszívnak, szóval nem fogsz látni felrobbanó autókat és elég sokat kell
dolgozni ahhoz is, hogy egy-egy alkatrész leessen. Tehát ehhez elég sokáig kell furikáznod, mondjuk nyitott motorháztetővel,
ami azért elég irreális.
Ha összetöröd az autót, a sérülés nem fogja befolyásolni az autó teljesítményét. Egyesek szerint ez jó, mások szerint
kevésbé. Szerintem, azért legalább az autó irányítása más lehetett volna egy kicsit, ha már szilánkokra zúzzuk a kocsi orrát.
Másrészt azonban ez elég tördeltté tette volna a játékmenetet, hiszen elég gyakran ütközünk majd rendőrökkel. Például
ahelyett, hogy átrombolsz egy blokádon, inkább ki kellene kerülnöd de ki tenne ilyet őszintén?. ;)
Az autó javításának semmilyen módja nincs, de nem is kell, mert az autóink önmagukat javítják egy-egy kiadósabb rendőri
üldözés vagy verseny után (WTF? Iz tet K.I.T.T.???!). Szerény véleményem szerint ez nem túl jó, hiszen gyakorlatilag
büntetlenül tudunk száguldozni ami valószínűleg agyatlan száguldozásba fog átcsapni. Egyszóval ha jelképesen bezúzatod az
autód akkor azon kívül, hogy elbukod a versenyt, semmi sem fog történni.
A Heroic Driving valami olyasmi, ami lehetővé teszi számodra, hogy eddig soha nem látott manővereket hajts végre. Ezáltal
sokkal kényelmesebb és egyszerűbb lesz például a kanyarodás és a komplikáltabb mozgásokhoz sem kell széttaposni a
billentyűzetet.
Például egy laza 180°-oshoz csak lenyomod a kéziféket és a megfelelő gombbal irányítod az autót. Az előző NFS részekben ez
valamivel nehezebb volt, ám itt a kamera nagyszerűen követi az autót, és még hátrafele is könnyebb manőverezni, mivel a
kamera átfordul a kocsi elejére. Nehéz ezt megmagyarázni, de tényleg sokat segít a kameramozgás, mikor rendőrök elől kell
lelépni. Ha közelebbi betekintést akartok szerezni, hogy mi is az a Heroic Drive Engine nézzétek meg
ezt a videót!
Csinálhatsz J-fordulatokat is, amelyek 360 vagy akár 540°-osak is lehetnek. Az is lehetséges, hogy rálépsz a fékre és
hirtelen elindulsz hátrafelé. Az előző NFS részekben ez órákat vett igénybe. Az Undercoverben az autó azonnal elindul
hátrafele amint az ellenkező irányba parancsoljuk az autót (o_O). De szerintem ezt majd jobban megértitek, ha majd
kipróbáltátok a játékot. ;)
Az Undercoverben az utcák kicsit kihaltnak tűnnek, de jó látni, hogy a forgalom ezúttal ésszel közlekedik és használja az
indexet, sávot vált, fékez, kikerül stb. Minden további nélkül ledudálhatja a McLarenedet az útról a 600ccm-s anonym autó, ha
az útjába kerülsz, ami a Highway Battle módban rendkívül frusztráló lehet. Ezenkívül nem valószínű, hogy képes leszel
forgalmi dugókat kialakítani.
Minden autóverseny játéknak a szíve: a játékmódok! Az Undercoverben megtalálhatóak lesznek a hagyományos versenymódok is,
mint a Sprint, a Circuit vagy a Checkpoint, de természetesen ezúttal is kapunk egy halom új versenymódot.
Például a korábban már sokszor emlegetett Highway Battle, amely szerintem az egyik legjobb újítása az Undercovernek. Ez a
versenymód mindig 1 az 1 ellen zajlik. Teheted azt, hogy próbálod lehagyni legalább 1000 m-re az ellenfelet vagy
hagyatkozhatsz csupán csekély előnyre is, ám ez esetben a futott idődnek 1:15 alatt kell lennie. Ez nagyon hasonló az Outrun
módhoz", melyben csak annyi a feladatod, hogy közepes forgalomban kell minél jobb időt futnod és nem kell végig autópályán
haladnod, tehát bármerre mehetsz a városban a verseny alatt. Ha eltalálsz valamit, akkor mindennek vége. Ez az a versenymód,
melyben igazán kiélheted magad.
Ezenkívül van az úgynevezett Takedown mód, melyben az ellenfeledet kell elkapnod. Az ellenfeled fölött egy mérőt láthatsz,
melyet az ellen minél többszöri lekoccolásával kell lenulláznod és ilyenkor van vége a versenynek.
A versenyzésen kívül persze lesznek más jellegű feladatok is. Ezek afféle munkák, melyek többsége egészen GTA stílusú.
Például az egyik feladat, hogy lopd ezt az Audit és vidd el a kikötőbe egy karcolás nélkül. Gyorsnak és óvatosnak kell lenned
ilyenkor, hogy az autó se sérüljön de a rendőrök se kapjanak el.
Mivel a világ tele van rendőrökkel, értelemszerűen lesznek hozzájuk kapcsolódó küldetések is, ahol vagy le kell ráznod őket
egy meghatározott időn belül, vagy pedig meghatározott mértékű kárt kell okozni nekik.
Az egyik új többjátékos módról a Cops ’n’ Robbers-ről később olvashattok.
Az előző NFS részekben elég sok lehetőséged volt az autó vizuális tuningolására. Ezúttal sincs ez másként, hiszen az autódat
egy halom új alkatrésszel fejlesztheted és az autoscluptnak köszönhetően, teljesen testreszabhatod ezeket. Habár ezúttal
nincs annyi lehetőséged mint az Undergroundokban, így is biztos lehetsz benne, hogy meg tudod alkotni álmaid autóját.
Természetesen szabadon pakolhatsz matricákat az autódra és festheted azt. A kezelőfelület is sokkal felhasználóbarátabb. A
színkeverés itt is egy palettáról választható ki, ahol az árnyalat és a színerősség is tökéletesen beállítható.
A teljesítményileg javítható alkatrészek skálája ezúttal csökkent. Már „csak” a motort, a sebességváltót, a felfüggesztést, a
gumikat és a nitrot lehet fejleszteni. Az autódat különböző tuning csomagokkal tudod fejleszteni és bár ez nem lesz olyan
kifinomult mint a ProStreet-ben, a játékosk igényeit minden bizonnyal kielégíti.
A többjátékos mód hasonló az előző részekhez. Nincs free roam és LAN a PC verzióhoz. Ez utóbbit az EA nem akarta megölni
teljesen, ezért elképzelhető hogy orvosolják ezt a későbbiekben.
A multis részben három mód közül választhatunk: körverseny, sprint és a korábban már emlegetett Cops ’n’ Robbers. Ebben a
módban két csapat van, mintha csak egy „Capture the Flag” lenne. A rablók a rendőrök ellen, ahol a rablóknak egy csomagot
kell a-ból b-be eljuttatniuk miközben a rendőröknek ezt meg kell akadályozniuk. Ez egy két körös meccs, ahol a szerepek
felcserélődnek a második körben.
A rangsorolt játékosok számára a szerver automatikusan kiválasztja a nekik legjobban megfelelő játékot. Mivel itt nincsen
host, a rendszer maga szedi össze a paramétereket. Másrészt a nem rangsorolt játékok beállításait magunk választhatjuk
ki.
Habár a rendőrök fontos szerepet játszik ezúttal is, a multiplayer módon kívül, sajnos nincs rá lehetőségünk, hogy a bőrükbe
bújjunk.
Attól függően, hogy mekkora priuszod van, a rendőrök tapadnak rád mindenhol vagy észre sem vesznek. Alacsonyabb körözöttségi
szinten csak az egyszerű, utcai járőrök fognak követni és megpróbálni leállítani. Magasabb szinten azonban sokkal
aggresszívabb rendőröket kapunk magunknak. 3. és 4. szinten már Nissan GTR-eket is ragaszthatnak ránk, amik némi problémát
okozhatnak. A legmagasabb szinten pedig már szövetségi kocsikat és Porsche 911-eket is ütlegelhetünk.
A rendőrség különböző módszerekkel, például útzárakkal vagy a jóféle tüskés szőnyegekkel, próbálja megakadályozni a további
randalírozásunkat. Nagyon élvezetes amikor a városban egy falka rendőr mögötted és mindenfelé útzárak, közben szól a
rendőrségi rádió. Míg a Carbon rendőrei hasonlítottak a Most Wantedhoz, a rendőrök MI-je sokkal fejlettebb. A beszédet is
átalakították és sokkal több párbeszédet is hallhatunk.
Most nem lesznek végeláthatatlan üldözések mint korábban, mert az EA limitálta a rád tapadó rendőrök számát 10-re. Ha
leszedsz egyet, egy másik jön helyette de egy bizonyos idő elteltével már nem jönnek többen. Ez nem azt jelenti, hogy
könnyebb lesz az életünk, de az üldözések minden bizonnyal rövidebbek lesznek mint eddig.
Vigyáznod kell, hogy a rendőrök ne kapjanak el túl gyakran egymás után ugyanazzal a kocsival, különben elkobozzák és soha
többé nem látod viszont. A kocsidat most is lefestheted a körözési szint csökkentése végett.
A Need for Speed: Undercover egy izgalmas és akciódús alkotásnak ígérkezik. A játékba bekerült egy sor újonnan licenszelt
autó, mint például a Nissan 370Z. Egy halom játékmódot találhatsz melyeken rengeteg autóval döngethetsz végig. A törésmodell
pedig csak hab a tortán (?). A tuning fanok szinte már nem is esznek, nem alszanak pedig várniuk kell még néhány napot, de
aki élvezte anno a Most Wanted-et az ezt a részt is élvezni fogja!
A fordítást Adlersson készítette
| ... |
|
|
|
|