Hírek : Racing 101: Learn To Drive... |
Racing 101: Learn To Drive...
Akik úgy gondolják, hogy Markus Grönholm vagy Lewis Hamilton nyomdokaiba akarnak lépni a WRC illetve az F1 pályáin, akkor azok megtehetik itt az első lépéseiket a cél felé, mert ez a kis írás, minden féle, fajta és szerű kanyart kiveséz, ízekre szed és felboncol.
Aki még ezek után sem lesz normálisan bevenni egy kilencvenkétésfél fokos balkanyart az szálljon magába és ugorjon le a kissámliról... Ja és eszébe ne jusson átülni a velorexről más járműre/járműbe. ;)
|
Adlersson | 2008.12.13. 18:46 |
Részletek:
|
|
|
... |
Racing 101: Tanulj vezetni NFS módra
Vess pár pillantást az alábbiakban taglalt vezetési módokra. A megfelelő versenyvonalat követve drasztikusan javulhat a versenyekben elért helyezéseid minősége. A szövegek mellett képek is bemutatják, hogy az adott manővert, hogy is kellene kivitelezni.
Alapvető fékezés
A versenyzés igazi mesterei kiválóan tudják alkalmazni a fékezést, főleg a kanyarokban. Minden kanyar három részre oszlik: a belépő szakaszra, a kanyarcsúcsra és a kilépő szakaszra. Jegyezd meg a kanyar e három részét és könnyedén a kanyarbevételek királyává válhatsz.
Egyenes vonalú fékezés
Minden fékezés alapköve. Mindig a lehető legkeményebben fékezz mikor egyenesen egy kanyar felé száguldasz. Nagyon fontos, hogy ilyenkor ne próbáld mozgatni a kerekeket, mert a fékezés közben bármilyen mozdulat, irányíthatatlan driftbe csaphat át ami az autó kisodródását jelentheti. Próbáld megérezni, melyik az a pont amikor már elég jó fékezőhatást érsz el, de a kocsi még nem kezd farolni. Mikor egy kanyar feltűnik, fékezz közel teljes erővel, majd a kanyarba beérve fokozatosan csökkentsd a fékezőerőt, aztán a kanyar közepén adj csőgázt ismét.

Kúszás
Egy kicsivel nehezebb trükk amikor a fékezést egészen addig halogatod amíg el nem éred a kanyar bejáratát. A fékezést aztán egészen a kanyar közepéig folytatod, itt azonban már kezdhetsz gyorsítani a kanyar többi részétől függetlenül. A trükk lényege, hogy nem drifttel veszed be a kanyart, hanem csupán az autód átcsúsztatásával. Próbáld megfigyelni, hogy mekkora erővel tudsz hirtelen lefékezni a kanyarbevételhez szükséges sebességre, ellenkormányzás nélkül.

Street Lines
Válaszd ki a versenyútvonalad attól függően, hogy a legbiztonságosabb utat vagy a leggyorsabbat szeretnéd a kanyarokban. Ne felejtsed el, hogy a kanyar két végpontja között a legrövidebb távolság mindig az egyenes. A vonalakat mindig igazítsd a sebességedhez és az útviszonyokhoz. Haladj nagyobb íven és kisebb fékezést valamint kisebb gyorsítást az olyan kanyaroknál ahol van elég hely a kocsi csőrének. Az, hogy hogyan hagyod el a kanyart, az attól függ, hogy hogyan mentél be. Ha kis íven próbálsz haladni nagy sebességgel akkor simán a szembeforgalomba csaphatsz át esetleg elkapsz egy villanyoszlopot vagy egy épületet.
Jobbkanyar
Az ilyenféle kanyar bevételéhez fontos a belépő és a kilépő sebesség harmóniája és gyakorlatilag attól függ a művelet sikeressége, hogy a kanyar közepénél mekkora volt a sebességed. Ez a típus a leggyakoribb az összes kanyar közül. Erősen javasoljuk, hogy több pályán is próbáld ki az ilyen kanyarokat, mert gyakorlatilag mindegyiket ugyanazzal a technikával kell bevenni. “Lassan be – gyorsan ki.” Mindenképpen ki kell tapasztalnod, hogy mekkora sebességgel kell megközelíteni a kanyart, hogy a lassítás során a lehető legkisebb legyen a sebességvesztés és minél kevesebb ideig tartson az ismételt felgyorsulás . Az efféle kanyaroknál a „gyorsan be – lassan ki” csak azért működik, mert a kanyar bevétele során tuti nekimegyünk valaminek, ami által csak lassan hagyható el a kanyar.

Visszafordítók (Hajtűkanyar, 180°-s kanyar)
A hajtűkanyarokat igazából kétféleképpen lehet bevenni, az egyik a biztonságosabb de jóval lassabb módszer, amikor lelassulsz amennyire csak a körülmények megkövetelik, majd a kanyar ívére ráfeküdve kigyorsítasz a kanyarból. A sokkal több kihívást jelentő ám sokkal veszélyesebb és sok gyakorlást igénylő mód a következő: Csapódj ki az út bal szélére amennyire csak lehet, anélkül, hogy lekoccolnál valamit, majd egy agresszívabb fékezést követően az út másik oldalára tapadva, annak széléhez tolva a kocsi orrát, majd a kivezető szakaszt elérve kigyorsítva. A kanyar bevétele akkor a legtökéletesebb, ha nincs farolás vagy sodródás, valamint a szélek lekoccolása.

Sikánok
A sikánok alapjában véve könnyedebb S kanyarok. A városi vezetésben arra kényszerülünk, hogy a szembe sávba átcsapva egyenes vonal mentén vesszük be a sikánt. Ez zárt pályákon meglehetősen problematikus és sok veszélyt jelentő megoldás. Az egyenes haladásra törekvés nem rossz gondolat, ám ezt úgy kell kivitelezni, hogy minimális kormányzással a saját sávunkban tarthatjuk a kocsit. Ezt úgy tegyük hogy viszonylag nagy sebességgel megközelítjük a sikánt, majd ott ahol a két kanyar egy képzeletbeli vonal mentén illeszkedik, gyorsítunk és elhagyjuk a kanyart. Ez a módszer azért jó, mert a kocsink kormányozható
állapotban marad ám a sebességünk sem csökken drasztikusan és a szembejövő forgalmat sem zavarjuk.

A kanyarok sugarának csökkentése
A kanyarok sugarának csökkentése először az ív hosszának növelésével kezdődik, majd annak fokozatos csökkentésével folytatódik. Ezek a kanyarok mindden bizonnyal a legnagyobb kihívást jelentik az igazodás és a sebesség terén. Különösen rosszak még azért is, mert gyakran végződnek kisodródással ami a biztonsági korlát (néha frontális) eltalálásával és karambolokkal járhat. A legjobb döntés, ha csak fokozatosan csaljuk az ívet, annak belső fele történő húzódással majd a kanyar közepénél a kocsi nagyobb ívre engedésével. A gyorsítást már akkor el lehet kezdeni, amikor a kocsi a kanyar külső íve felé tart.

Dupla kanyarcsúcsok
Ezek a fajta kanyarok hasonlóak a hajtűkanyarokhoz, azzal a külöbséggel, hogy a két kanyar között található egy kisebb egyenes szakasz is. Ennek a kanyarnak a bevétléhez is két módot tudunk javasolni. Egyik esetben kis íven haladunk és a kanyar bejáratának körülbelül a végig fékezünk, majd az egyenes részre érve tartsuk a sebességet és a kanyar külső íve felé tartás közben növeljük a sebességet. A másik eljárás hasonló, csak itt a kanyar előtt haladunk a külső íven és a kanyar bevétele után haladunk a belső íven.

A kanyarok sugarának növelése
A sugár ívének a növeléséhez az autónkat finoman irányítsuk a külső ív felé, majd azon, a kanyar kijáratának kezdetéig, állandó sebességgel haladunk majd gyorsítunk.

A fordítást Adlersson készítette
| ... |
|
|
|
|