A sorozat újra lendületben
Az EA Games tegnap bejelentette a nagy terveit a Need for Speed franchise-al kapcsolatban, ami talán a legnagyobb és legizgalmasabb terv a játékfejlesztés történelmében. Amilyen későn érkezett az Undercover hivatalos bejelentése, olyan hamar látottak napvilágot az idei tervek.
A hírek hivatalosak, hiszen az EA oldalán is kint van a leírás a három játékról. A negyedik, "titkos" projectről azonban eddig csak annyit tudunk, hogy a Black Box fogja készíteni, és a sorozat eddigi irányvonalát, vagyis az utcai versenyzést fogja továbbvinni.
|
Err | 2009.01.31. 19:17 |
|
|
|
... |
Más oldalakon több hír is világot látott arról, hogy a Black Boxot bezárták. Ez így nem teljesen igaz, hiszen mint ahogy írtuk is, ,,csupán" egy nagyobb létszámleépítésen, és egy átköltöztetésen ment át a fejlesztőcsapat. A BlackBoxra idén is nagy feladat hárul, ugyanis két játék fejlesztésében is részt vesz.
Hírek érkeztek arról is, hogy a Burnout sorozatról híres fejlesztőgárda, a Criterion fogja átvenni a fejlesztést. Úgy tűnik ez csak egy pletyka szinten maradt hír, hiszen a legfrissebb hírek sem említik őket.
Sokak számára most kicsit nagy lehet a kavarodás, így megpróbálom összefoglalni mivel is állunk szemben. Az EA még idén három játékkal rukkol elő azért, hogy minden játékos megtalálja a saját stílusához legközelebb állót. Ebből a négy játékból, jó ideig csak hármat élvezhetünk itt, Európában, hiszen a Need for Speed: World Online az ázsiai térséget célozza meg, majd ha ott sikeresnek bizonyul, akkor szóba jöhet a nyugati térhódítás is.
Ez a játék csak PC-re fog megjelenni, és a Black Box, valamint az EA Singapore készíti közösen. A játékban licenszelt kocsik lesznek, melyet kedvükre tuningolhatnak az ázsiaiak.
(Az EA már korábban próbálkozott egy csak online játszható játékkal, a Motor City Online-al. A bukásához hozzájárult, hogy csak az USA-ban volt elérhető a játék, és alig egy év múlva le is állították a szervereket.)
A második játék a Need for Speed: Nitro, mely minden bizonnyal elérhető lesz Európában is, viszont csak egy viszonylag szűk kör élvezheti. A játék a Nintendo két konzoljára, a Wii-re és DS-re fog megjelenni, az EA Montreal fejlesztésével. Teljesen árkád játékot fog nyújtani, a casual játékosoknak. Reményeik szerint viszont a profi NFS rajongók is élvezni fogják a játék mély tartalmának köszönhetően. Ígéretük szerint ez a játék is merőben újat fog hozni, szóval nem csak egy rókabőrről van szó. A lényeg, hogy nem „könnyített” Need for Speedet szeretnének készíteni, hanem egy olyan játékot, ami a legigényesebb Nintendo-játékosoknak és az egyszeri felhasználóknak is megfelel. Nagy kihívást ígérnek, és állításuk szerint érdemes lesz többször is végigjátszani.
A címe még nem végleges, szóval lehetséges, hogy más címen kerül majd sorozatgyártásra ugyan ez a játék.
A harmadik játék a Need for Speed: Shift nevet viseli, és erről tudunk a legtöbbet.
A játék fejlesztésével a SimBin alá tartozó Slightly Mad Studios lett megbízva, akiknek a GT Legends és GTR 2 címeket is köszönhetjük. A munkálatokba besegít Michael Mann is, aki egy volt EA Black Boxos producer. A játék még idén ősszel fog megjelenni PC, PS3, PSP és Xbox360 platformokon.
A Shift állításuk szerint több lesz, mint egy átlagos szimulátor. Elmondásuk szerint míg a többi szimulátor játék az autók fizikáját és az irányítást teszik tökéletessé, a Shiftben ezek mellett maga a sofőr viselkedését is ,,lemodellezték". A mozdulatok, a reakciók is mind megfelelnek majd a valóságnak.
A fejlesztők között találhatunk rengeteg olyan autóversenyzőt is, akik korábban már tettek le eredményeket a sportágban. Az egyik ilyen ember például Patrick Soderlund, aki versenyzett a Toyo Tires dubai 24 órás versenyén, az év idei első fontos eseményén. A csapat végül az ötödik helyet szerezte meg. A versenyről további részleteket olvashattok ITT!
Ezek a versenyzők rettentően elszántak, és a lehető legjobban akarják visszaadni a versenyzés élményét a számítógépeken. A játékba valósághű autókat és pályákat igyekeznek bevinni, hogy még tökéletesebb legyen a játékélmény. Egy szimulátorból nem hiányozhat a belső nézet, melyet a lehető legrészletesebben készítenek majd el.
A sebességérzetet is minél jobban megpróbálják visszaadni. Vajon a mosódáson kívül ez miben nyilvánul majd meg?
3D-s Head Up Display (HUD) került a játékba, mely mutatja a sofőrre ható G-erőket, ezen kívül a fej mozgása is modellezve lesz. A kamera bármely irányba mozgatható lesz, mely még realisztikusabbá teszi a játékot.
Állításuk szerint az élethű sérülések kritikus pontját képezték a játéknak. A sérülések az autó teljesítményére is kihatnak majd. Említést tettek egy bizonyos „Crash Dynamic” rendszerre is, melynek segítségével a sofőr egy ütközés után zavarodottá válik, valamint reflexei is lelassulnak.
A Shift a versenyekről fog szólni, nem az utcák és a városok felfedezéséről, szóval a nyitott világ ebből a részből kimarad. Cserébe viszont ígérik, hogy a legjobb és leghíresebb versenypályák kerülnek majd be a játékba. A pályák száma még nem ismert, de 15-nél többet ígérnek. Magunk közt szólva a 15 elég kevés, remélhetőleg jóval több lesz. Annyi biztos, hogy belekerül például egy londoni utcai versenypálya, illetve a Brands Hatch versenypálya is fellelhető lesz majd. A driving skillek megmaradnak, és meghatározzák majd, hogy a játékos hogy halad előre a játékban. Minden mozdulatunk beleszámít majd a skillekbe. (Precizitás, Stílus, Agresszivitás)
Az autólistáról eddig annyit lehet tudni, hogy a teljesítmény-orientált autóktól kezdve az amerikai, egzotikus, import, izomautókon át minden jelen lesz majd a játékban, és mindenki meg fogja találni az ő vezetési stílusához legjobban illőt.
Nem véletlen, hogy a legtöbb infó a Shiftről érkezett. Ez lehet az a cím, melytől a legtöbbet várják az EA-nél. Azonban ne felejtsük el, hogy lesz még egy negyedik játék is, ami minden bizonnyal még nagyobb durranás lesz. Kíváncsian várjuk a fejleményeket.
Forrás: GameSpot
| ... |
|
|
|
|