Hírek : Mit javít az Undercover patch? UPDATE! |
Mit javít az Undercover patch? UPDATE!
Egy jó ideje már, hogy kijött az Undercoverhez az első javítás. Azóta síri csend övezi mind a patchet, mind a játékot. Mindenki figyelme a három új várományosra szegeződött, azonban kár lenne megfeledkezni a jó ,,öreg" Undercoverről.
Már rég óta lógok nektek egy patch teszttel, de hát tudjátok. Ami késik, az nem múlik. Lássuk tehát, hogy mit várhatunk az alig 9 megabájtos csomagtól!
|
Err | 2009.03.15. 00:03 |
|
|
|
... |
A tömörített fájlt kicsomagolva és elindítva, cirka tíz másodperc alatt végigfut a telepítő, szinte esélyünk sincs elolvasni mit ír ki. A végén bezárul az ablak, bennünk pedig csak egy kérdés marad. ,,Most akkor sikerült?" Egy leokézandó üzenet igazán elférhetett volna a végére, hogy sikeresen feltelepítettük a javítást.
Az előző részekhez készült patchekkel ellentétben, itt sehol sem írja a verziószámot, csak sejthetjük, hogy már a patchelt verzióval játszunk. Szerintem kár volt lespórolni azt a pár számot, hogy legalább abból láthassuk, hogy történt változás.
Na, de sebaj. Kénytelenek vagyunk elhinni, hogy most már minden jó lesz. Sokan írták, hogy patchelve az autó nem törik. Ennek hamar utánajártam. A törés ugyan megmaradt, azonban az észrevételnek volt valóságlapja. Kisebb sebességnél az autó bizony törik, ahogy eddig, azonban ha 250-el találunk szembe egy nálunk masszívabb tárgyat, akkor egy karcolás nélkül száguldozhatunk tovább. Felettébb érdekes megoldás. Sokan talán arra gondolhattok most, hogy mi a helyzet a Highway Battle versenyekkel, ahol totálkárosra is lehet törni az autót. Természetesen ott most sem lehet büntetlenül törni-zúzni; a nagyobb ütközések után vége lesz a versenynek, ahogy eddig is.
Jól láthatóan törik az autó, azonban 200 fölött hiába ütközünk.
Talán a legidegesítőbb hiba a játékban a PC-sek által jól ismert textúra-betöltési rendellenesség. Aki nem ismerné, (konzolosok figyelem!) annak bemutatom. A ,,jobbik" eset az, hogy a szemünk láttára rajzolódik ki a környezet. A súlyosabb eset pedig az, amikor még akkor se tölti be a játék az előttünk lévő pályát, mire mi odaérünk. Ilyenkor bizony megáll a játék gondolkodni 1-2 másodpercre. Mondanom se kell, hogy ez lényegesen rontja a játékélményt.
A patch felrakása után körülbelül az ötödére csökken annak a száma, hogy megáll a játék a hiba miatt. Persze sokszor fogunk még így is találkozni vele, de legalább már nem minden harmadik kanyarban. Mindennapos maradt azonban, hogy látjuk magunk előtt kirajzolódni a pályát. Mondhatni, hogy a textúra-betöltési hibát csak félig javították ki. Sokkal jobb lett a helyzet, de még mindig nem szűnt meg a probléma.
Egy másik nagy baki az élsimítás bekapcsolásakor jelentkező csík, mely folyamatosan a látótávolságon belül halad előttünk, és szó szerint simítja az éleket. Mondhatni, hogy ez a dolga, azonban nem így. A patch feltelepítése után nem sok minden változik. A csík ugyan úgy fellelhető, ugyan olyan zavaró, mint eddig.
A bal oldali árnyékot érdemes figyelni. A nagyobb képen be is jelöltem. Katt! :)
Az aluljárókban csak azért különösen nagy baki, mert pont úgy néz ki, mintha a falon keresztül besütne a nap.
A ProStreetben is gyakori hiba volt, hogy egy bodykit felrakása után a tolatólámpa akkor is világított, ha az valójában már nem is volt ott. Az utód örökölte a kórságot.
Szintén a ProStreet óta figyelhető meg, hogy az árnyékok sok helyen nagyon recések. Míg az elődben csak néha, az Undercoverben majdnem mindenhol így néznek ki az árnyékok, természetesen amellett, hogy maxra vannak húzva. Sajnos a patch ezen sem változtatott.
A civileken megfigyelhető sajátos viselkedés is megmaradt, (értsd: össze-vissza driftel az autó kb. 20 méteren át) és még mindig előfordul néha, hogy a levegőből esnek le a civilek.
A fejlesztők észrevették, hogy a játék túlzottan is könnyű, ezért azt ígérték, hogy a patch nehezít majd a játékmeneten. Én ezt nem igazán vettem észre, de ha külön kiemelték, akkor biztos így van. Lehetséges, hogy pár másodperccel gyorsabbak az ellenfelek, azonban ez még mindig kevés ahhoz, hogy ténylegesen nehezedjen a játék. Egy nehézségi szint állító jól jött volna a játékba.
Ugyan így jól jött volna az EA Trax is, melyet kihagytak az Undercoverből. Felröppentek a pletykák, hogy a patchel együtt jön ez az opció is, azonban ez sajnos csak pletyka maradt; hiába keressük a beállításoknál.
Szemlélődésem során megfejtettem egy rejtélyt is. Körbejárta az internetet egy kép, melyen tisztán látszódott, hogy a vezető nőnemű. Többek között a hír azért volt érdekes, mert azt a képet a saját autójáról készítette valaki. Ha megnézzük a sofőrt bármelyik autóban, láthatjuk, hogy férfi vezeti. Pontosabban bármelyik autóban, kivéve a karriermód végén kapott BMW M6-osban. A hír tehát, hogy az a nőnemű vezető az M6-osban mi magunk vagyunk, igaz.
Női karakter az M6-osban; az a lófarok mindent elárul.
Ez talán úgy lehetséges, hogy [SPOILER!] a történet végén Chase Linh-t üldözzük, (aki ugye nő :D). Biztos azt gondolták a fejlesztők, hogy milyen lenne már, ha valaki meglátná, hogy Linh autójában egy férfi ül, ezért készítettek egy női sofőrt is az M6-osba. Amikor a történet végén mi is kapunk egy ugyan olyan kocsit, akkor azt a sofőrrel együtt kapjuk meg, egy az egyben úgy, ahogy Chase-é volt.[SPOILER OFF]
Érdemes megemlíteni, mert talán kevesen tudják, hogy az Undercover is DRM védelmet kapott. Ez azt jelenti, hogy ötször áll módunkban telepíteni a játékot. Öt telepítés után az eredeti kód igazolásával, (scannelt vagy fotózott kép elküldésével) lehet új licence-t igényelni, mellyel újból fel tudjuk tenni a játékot.
Nem tudni, hogy a patch változtat-e ezen, hiszen ez a védelmi rendszer már több játéknál is megbukott. Ilyenkor általában vagy a patchel, vagy egy külön, erre kiadott programmal lehetett eltávolítani ezt a korlátozást. Bízzunk benne, hogy most észrevétlenül kiszedték ezt a játékból, és nem kell az ügyfélszolgálattal hosszasan e-mailezni, ha újból szeretnénk játszani a jogtiszta Undercoverünkkel.
UPDATE (2009.03.21. 22:21)
A hibák sora még nem ért véget. Egy kedves olvasónk, Rider15 felhívta a figyelmem még egy bugra. Egészen pontosan arra, amikor a SUV-ok egymásra ragadva jönnek felénk. Ugyan ez nálam egyszer sem fordult elő, mégis képi bizonyíték van arra, hogy van, ahol ez előjön. A képet ezúton is köszönöm Rider15-nek!
DK kollégám végre hozzájutott az Xbox vinyójához, és emberfeletti lelkesedéssel le is kapta volna a patch-t, hogyha kis hazánkból elérhető lenne a Live szolgáltatás. Tulajdonképpen csak innen tölthető le a javítás, úgyhogy úgy látszik a magyar Xboxos Undercover gamereknek patch nélkül kell beérniük. Hozzáteszem, ez NEM az EA hibája. Javító tényező az is, hogy Xboxon szinte elő se jönnek azok a bugok, melyekről a PC-s verziónál beszéltem. A súlyosabbak legalábbis.
A patch kijövetelekor azt ígérték, hogy minden Xbox tulaj azonnal le tudja szedni a tapaszt a játékhoz, amint elindítja azt. DK-nak semmilyen ablak nem jött föl, ami arra utalt volna, hogy magától kapta le a rendszer a javítást. Valószínűleg amúgy mindenki, akinek van Live-ja azonnal hozzá is férhet a javításhoz.
Egy kis hazugsággal azonban mi, magyarok is élvezhetjük a Live minden előnyét. A kis trükköt a GameStaros Flatline videóra is rögzítette, melyet INNEN el tudtok érni.
DK játék közben találkozott egy eddig számomra is ismeretlen hibával. [SPOILER!] Az utolsó küldetésnél elsőre teljesen összetörte Linh BMW-jét. A küldetésnek itt kéne vége lennie, azonban mégsem így történt. A képernyőn továbbra is látszódott az utasítás, miszerint bele kell rohanni az autójába, de hiába; már rég totálkáros lett. Nem lehetett messzire se kerülni Linh álló kocsijától, mert akkor vége a küldetésnek, mivelhogy "meglépett". Csak a küldetés újraindítása segített.[SPOILER OFF]
| ... |
|
|
|
|