Need for Speed: Shift
A Shift a szimulátorok irányába tekintget, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a SimBin alá tartozó Slightly Mad Studios lett megbízva a fejlesztéssel, akiknek a GT Legends és GTR 2 címeket is köszönhetjük. A Shift nem csak az autók fizikáját illetően szeretne szimulációt kínálni, hanem a pilóták viselkedésére vonatkozóan is, éreztetni a játékossal, hogy milyen is a volán mögött ülni: ezt kívánja elősegíteni a rendkívül részletes belső nézet, melyben a verseny közben szabadon körbenézhetünk, de a G-erők hatása és a fej mozgása is modellezve lesz.
Ez lesz az alapvető különbség a korábbi NFS-ek és a Shift között, illetve a sorozat stílusában is változik: az állandó hip-hop zene, meg "jaj-de-laza-fiatal-srácok-vagyunk" feeling is kimarad. A fejlesztésben tanácsadóként két régi tag is részt vesz: az egyik Michael Mann, az EA Black Box producere, a másik az EA Games Europe egyik fejese, Patrick Soderlund.
"Az urbánus, fiatalos stílus a korábbi részek alappillére volt, de mi most inkább a vezetői viselkedés korrekt szimulációját szeretnénk átadni, és azt, milyen is az, amikor egy igazi, reálisan ábrázolt őrült versenyzésben veszel részt, miközben izzadt kézzel markolod a volánt." - hangsúlyozta Keith Munro, az EA egyik marketinges arca.
A megjelenés idén őszre van kitűzve, Xbox 360, PlayStation 3, PC, és PlayStation Portable platformokra. Ime egy kép a játékról (játékból?):
A képet látva egyből a GRID juthat az eszünkbe. Reméljük nem egy klón készül. (katt a nagyításhoz!)
Need for Speed: Nitro
Éppen ellenkezője a Shift-nek, és a casual réteget célozza meg - ennek megfelelően Wii-re és Nintendo DS-re készül, méghozzá az EA Montreal által. Abszolút árkád játékról van szó, színekkel teli képi világgal, ám nem kizárólag a casual rétegnek fog szólni, a mély tartalomnak köszönhetően ugyanis a stílust kedvelők is tehetnek majd vele egy próbát.
Munro kihangsúlyozta, hogy semmiképpen sem szeretnék, hogy ezt az NFS-t az emberek a Super Mario Karthoz hasonlítsák, hiszen az - szerinte - teljesen más műfaj. Bár a Nitro leginkább a casual játékosoknak szól majd, azért a profik is élvezni fogják. Még azt is hozzátette, hogy
"ez sem hasonlít majd semmilyen korábbi NFS-részre." Megjelenés szintén ősszel - itt is egy képünk van.
A grafikán szemetüt, hogy egy kicsit elrajzolt, Wii-s, ha van ilyen kifejezés egyáltalán :D (katt a nagyításhoz!)
Need for Speed: World Online
A nevéhez hűen az online versengésre koncentrál: a sorozatot mostanság nevelgető Black Box, és az EA Singapore készíti közösen, PC-re, első ízben az ázsiai piac számára - ha ott sikeresnek bizonyul, akkor szóba jöhet a nyugati térhóditás is. Számtalan licenszelt kocsi közül válogathatunk majd, amiket kedvünk szerint tuningolhatunk - az ezirányú lehetőségeket tekintve az eddigi legtartalmasabb Need for Speed játék lesz.
"
Itt már nincs szó »kísérletezgetésről«, ez egy bejáratott piac, ahol mi azzal tudunk majd az élre törni, hogy igazi licencelt (valódi) autókat, alkatrészeket és játékmódokat kínálunk a játékosoknak."
Mindegyik online versenyző a legmaximálisabban ki tudja majd alakítani saját ízlése szerint profilját és kocsiját, mielőtt az igazi megmérettetésre sor kerülne. Az EA állítólag a Battlefield Heroes és az ingyenes FIFA-játékok mikrotranzakciós modelljét követi majd, de a részletekről még nem lehet többet tudni. Ő róla is tudunk mutatni egy képet.
Nekem abszolút Underground 1-2 feeling-em van, ha ezt a képet nézem. (katt a nagyításhoz!)
Végezetül egy titkos fejlesztés maradt még: erről csupán annyit tudtunk meg, hogy szintén a Black Box fogja fejleszteni, és a sorozat eddigi irányvonalát, vagyis az utcai versenyzést fogja továbbvinni.
Komoly változásokon megy tehát keresztül a Need for Speed sorozat: az Electronic Arts négy különböző játékkal négy eltérő igényű piaci szegmenst kíván megcélozni - meglátjuk mekkora sikerrel jár a kísérlet. Várjuk a további információkat.
forrás: gamer365.hu, pcguru.hu
a negyedik játékrol tudtok valamit